در دفاع از مرزهای کشور با کسی شوخی نداریم

نطنز_رییس کمیته روابط خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به سرنگونی پهپاد آمریکایی گفت: در دفاع از مرزهای کشور با کسی شوخی نداریم و با تمام توان از عزت ایران اسلامی دفاع خواهیم کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان نطنز، مرتضی صفاری‌نطنزی در جمع خبرنگاران با اشاره به سرنگونی پهپاد آمریکایی، اظهار کرد: انهدام این پهپاد برای آن بود که آمریکایی‌ها تصور نکنند اگر با پهپادی پیشرفته، رادارگریز و دارای قابلیت پرواز در ارتفاع بالا به آسمان ایران تجاوز کنند از تیررس پدافند هوایی جمهوری اسلامی ایران در امان خواهند ماند؛ بنابراین این اقدام دفاعی مشروع و مبتنی بر مقررات بین‌المللی بود.

وی عنوان کرد: این اقدام سپاه نشان‌دهنده اوج اقتدار و آمادگی نیروهای مسلح ایران در برابر هرگونه تجاوز بیگانگان به منافع کشور و مردم است.

رییس کمیته روابط خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه پهپاد آمریکا حاکمیت هوایی جمهوری اسلامی ایران را نقض کرده بود، تأکید کرد: این رویداد به همه ثابت کرد که ایران در دفاع از مرزها و عزت خود بدون اغماض عمل می‌کند.

صفاری تصریح کرد: مسئله تجاوز پهپاد بیش از گذشته نشان داد که آمریکایی‌ها غیرقابل‌اعتماد و عامل ایجاد بحران و تنش در خاورمیانه هستند.

رییس کمیته روابط خارجی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران طبق اصول و آرمان‌های انقلاب و تأکیدات رهبر معظم انقلاب خواستار جنگ با هیچ کشوری نیست، اما برای مقابله با تهدیدات خارجی آمادگی کامل دارد تا از مرزهای خود دفاع کند.

صفاری گفت: رصد دقیق این هواپیمایی جاسوسی از ابتدای پرواز و انهدام آن به‌محض ورود به مرزهای آبی کشور نشان از آمادگی فنی و نظامی نیروهای مسلح کشور دارد و لازم است از همه مدافعان وطن در نیروهای مسلح به‌ویژه نیروی هوافضای سپاه در انهدام پهباد جاسوسی آمریکا قدردانی شود.

کد خبر 379950

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.