بیابان‌های اردستان کانون ریزگردهای امروز اصفهان است

کارشناس مسئول پیش بینی هوای استان اصفهان با اشاره به استقرار جوی نسبتا پایدار در استان طی سه روز آینده، گفت: شرایط گرد و غبار امروز و فردا در استان ادامه دارد و کانون ریزگردها داخلی و از سمت شمال شرق استان است.

رضا کریمیان در گفت و گو با خبرنگار ایمنا با اشاره به استقرار جوی نسبتاً پایدار روی استان طی سه روز آینده، اظهار کرد: بر این اساس طی این مدت در بیشتر مناطق آسمان صاف تا قسمتی ابری، گاهی وزش باد نسبتاً شدید پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: به دلیل تشکیل کانون‌های گرد و خاک در شمال شرق استان اصفهان از امروز تا جمعه شرایط برای وزش باد نسبتاً شدید، گردوخاک محلی در مناطق شرق، شمال و مرکز استان فراهم است براین اساس کاهش دید افقی و کیفیت هوا در این مناطق پیش بینی می شود.

کارشناس مسئول پیش بینی هوای استان اصفهان با تاکید بر اینکه شرایط گرد و غبار امروز و فردا ادامه دارد، گفت: از فردا شرایط کیفی هوا بهبود خواهد یافت و طی امروز نیز از وزش بادهای شرقی کاسته می شود.

کریمیان خاطرنشان کرد: کانون ریزگردها داخلی و از سمت شمال شرق استان و شهر اردستان است.

وی با بیان اینکه دمای هوا طی ۲۴ ساعت آینده در بیشتر مناطق استان دو درجه  کاهش خواهد داشت، افزود: بیشینه دمای کلانشهر اصفهان در گرمترین ساعات امروز ۳۶ درجه سانتی گراد بالای صفر و کمینه دما در خنک ترین ساعات صبح فردا ۲۲ درجه سانتی گراد بالای صفر پیش بینی می شود.

کریمیان گفت: طی ۲۴ ساعت آینده چوپانان با دمای ۴۳ درجه سانتی گراد بالای صفر و بویین میاندشت با دمای هفت درجه سانتی گراد بالای صفر به ترتیب گرمترین و خنک ترین مناطق استان خواهند بود.

کد خبر 379853

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.