آب مورد نیاز شرق، جنوب شرقی و مرکز کشور باید تامین شود

وزیر نیرو گفت: برای جلوگیری از خالی از سکنه شدن مناطق شرقی، جنوب شرقی و مرکزی کشور باید آب مورد نیاز این مناطق تامین شود.

به گزارش ایمنا به نقل از روابط عمومی آب و فاضلاب استان اصفهان رضا اردکانیان در بازدید از طرح آبرسانی روستایی مجتمع کوهستان بهارستان نایین، اظهار کرد: طی شش سال از فعالیت دولت تدبیر و امید ۶.۵ میلیون نفر از جمعیت روستایی کشور و بیش از ۹ هزار و ۵۰۰ روستا  تحت پوشش شبکه آب روستایی سالم قرار گرفته است.

وی با اعلام اینکه تا دو سال آینده و پایان کار دولت تدبیر و امید بالغ بر ۹ میلیون نفر از جمعیت مردم روستا و ۱۳ هزار روستا تحت پوشش شبکه آب روستایی سالم قرار می گیرند، افزود: بعد از انقلاب اسلامی تا کنون ۲۲۱ تصفیه خانه فاضلاب راه اندازی شده و ۱۴۲ تصفیه خانه آب به بهره برداری رسیده است.

وزیر نیرو اضافه کرد: همچنین لازم است که به منظور حفظ مناطق شرق، جنوب شرقی و مرکزی کشور صندوقی در نظر گرفته شود که با تخصیص یارانه مجازی از محل این صندوق، ادوات و وسایل زندگی مردم در این مناطق فراهم شود.

اردکانیان خاطرنشان کرد: همانطورکه وسایل و امکانات برای مرزبانان فراهم میشود که مرزهای کشور خالی نماند برای  جلوگیری از خالی شدن سکنه در  مناطق شرقی و جنوب شرقی و مرکزی کشور باید آب مورد نیاز برای مردم این منطقه فراهم شود.

وی گفت: در حوزه تولید برق هم تاکنون فعالیت‌های زیادی صورت گرفته است به طوری که هم اکنون روستای بدون برق نداریم و در هر هفته هشت روستا به شبکه برق متصل می‌شود.

اردکانیان تاکید کرد: از تمامی پروژه هایی که منجر به توسعه آب پایدار در درازمدت شود، حمایت خواهیم کرد.

وزیر نیرو گفت: تا جمعیت هست فاضلاب هم تولید می‌شود و فاضلاب تصفیه شده مهمترین منبع آب به ویژه برای صنایع است بنابراین باید صنایع را تشویق به پیش فروش فاضلاب کرد.

کد خبر 379815

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ... IR ۰۰:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۲
    0 0
    این چهار سال هم مثل اون چهل سال