اقدامات زیرساختی اولویت شهرداری در مقابله با بحران سیل

شهردار سمنان با اشاره به اتفاقاتی که در نوروز امسال تاکنون در بحث سیلاب‌ها اتفاق افتاد، گفت: اولویت شهرداری سمنان در سال ۹۸ بررسی زیرساخت‌ها در مقابله با خطرات احتمالی و بحران سیلاب‌ها است.

به گزارش ایمنا، سید محمد ناظم رضوی با اشاره به شیب ملایمی که به سمت سمنان وجود دارد، اظهار کرد: عمده مشکل شهر سمنان در بحث سیلاب‌ها، حجم آب زیادی است که از دو مسیر رودخانه گل رودبار و منطقه آبگرم وارد شهر سمنان می‌شود و باید انرژی زیادی را صرف مدیریت آب‌های وارد شده انجام دهیم.

وی افزود: با ورود سیلاب از این دو منطقه، مناطق مسکونی در شهرک روزیه، مسکن مهر و پل‌های زیرگذر دچار مشکل می‌شود که با تلاش همکاران اجازه ورود آب را به مناطق مسکونی ندادیم.

ناظم رضوی با بیان اینکه باران در شهر سمنان مشکلات عمده‌ای را ایجاد نمی‌کند، تصریح کرد: با ایجاد ایست آب و ماندآب‌هایی در مسیر سیلاب‌ها باید حجم آب ورودی را کاسته و با ایجاد خط‌های انتقال آب به حاشیه شهر از خرابی‌های احتمالی جلوگیری کنیم.

شهردار سمنان خاطرنشان کرد: در عمده اتفاقاتی که در بحران سیلاب‌ها اتفاق افتاد مشکلی نداشتیم ولی یکی از مکان‌هایی که باید اصلاح شود دهنه پل حسن‌آباد است که جوابگو نیست و در آینده این پل را اصلاح و طول دهنه را افزایش خواهیم داد.

ناظم رضوی با اشاره به برنامه‌های شهرداری سمنان در مواجهه با خطرات احتمالی سیل در سمنان، گفت: توجه به زیرساخت‌های شهری، لایروبی و هدایت آب‌های سطحی، اتصال شبکه‌های فاضلاب، ایجاد استخرهایی قبل از ورود آب برای گرفتن سرعت و ویرانی اولیه، پایدارسازی دیواره رودخانه‌ها، اصلاح شیب بعضی از خیابان‌ها و … از جمله طرح‌هایی است که در سال ۹۸ در اولویت قرار دارد و تلاش داریم بخش عمده آن را به سرانجام برسانیم.

وی با اشاره به نقش شهروندان در زمان سیلاب‌ها، افزود: متاسفانه با وجود اخطارهای فراوانی که به مردم گوشزد شده، همچنان شاهد حضور عده‌ای در شهروندان در زمان سیل در مناطق پرخطر هستیم که در حال تماشا و گرفتن عکس هستند و این خود خطرات را دوچندان می‌کند. البته اقداماتی را در راستای آموزش حقوق شهروندی شهرداری سمنان تدارک دیده است که امیدواریم شاهد همکاری همه شهروندان در این گونه اتفاقات باشیم.

کد خبر 379746

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.