۲۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۳
وزیر نیرو وارد خوانسار شد

خوانسار _ فرماندار خوانسار گفت: وزیر نیرو برای بازدید از بعضی طرح‌های عمرانی و افتتاح پروژه تصفیه‌خانه فاضلاب شهر خوانسار و فاز نخست شبکه جمع آوری فاضلاب آن وارد این شهر شد.

منصور کمالی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا از شهرستان خوانسار، اظهار کرد: طرح فاضلاب شهری خوانسار به طول ۱۴۰ کیلومتر در سال ۸۲  اجرا شد، اما عملیات آن پس از پیشرف فیزیکی ۱۵ درصد به طول ۲۰ کیلومتر به دلیل تأمین نشدن اعتبار لازم متوقف و سرانجام با پیگیری نماینده شهرستان در مجلس  شورای اسلامی برای تأمین اعتبار، مجددا راه‌اندازی شد.

وی افزود: با توجه به توپوگرافی این شهر، سبک پلکانی شهرسازی و سختی زمین و نفوذپذیری بسیار کم، آب به سختی در چاه‌های جذبی فاضلاب نفوذ می‌کند، بنابراین به منظور دفع بهداشتی فاضلاب و ارتقای سطح بهداشت عمومی، تکمیل تصفیه خانه فاضلاب این شهر اهمیت دارد.

فرماندار خوانسار با بیان اینکه تاکنون ۱۵۰ انشعاب فاضلاب شهر نصب شده است، عنوان کرد: اکنون مراحل اجرایی سازه‌ای و مکانیکال در این تصفیه خانه تکمیل شده و با ظرفیت ۷۲ لیتر بر ثانیه جمعیتی بالغ بر ۳۲ هزار نفر را تحت پوشش قرار می‌دهد.

وی افزود: تصفیه‌خانه فاضلاب خوانسار به روش لجن فعال و با هوادهی گسترده، پساب را تصفیه می‌کند و ظرفیت هر مدول آن سه هزار و ۱۱۰ مترمکعب در شبانه‌روز است.

فرماندار خوانسار با بیان اینکه پساب تصفیه‌خانه فاضلاب این شهر در بخش‌های صنعت و کشاورزی غیرمثمر مورد استفاده قرار می‌گیرد، تصریح کرد: برای تکمیل پروژه تصفیه‌خانه فاضلاب شهر خوانسار، فاز نخست شبکه جمع‌آوری فاضلاب این شهر با ۴۰ کیلومتر لوله‌گذاری کلکتور و شبکه اصلی و فرعی، اعتباری بالغ بر ۲۰۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

کد خبر 379600

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.