کاهش بهای خدمات ناوبری و فرودگاهی در بخش هوانوردی عمومی

مدیرعامل و رییس هیئت مدیره شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران گفت: وزیر راه و شهرسازی با پیشنهاد شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران مبنی بر اعمال تخفیف تا سقف ۳۰ درصد بهای خدمات ناوبری و فرودگاهی برای حوزه هوانوردی عمومی موافقت کرد.

به گزارش ایمنا به نقل از روابط عمومی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، سیاوش امیر مکری اظهار کرد: پس از عقد تفاهمنامه بین شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، سازمان هواپیمایی کشوری و ستاد فناوری های حوزه فضایی و حمل و نقل پیشرفته در حضور معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی، این شرکت  با هدف کمک به توسعه هوانوردی کشور و وفق ماده ۱۰ آیین نامه اجرایی ماده ۶۳ وصول بدهی از درآمدهای دولت و مصرف آن در موارد معین پیشنهاد اعمال تخفیف تا سقف ۳۰ درصد بهای خدمات ناوبری و فرودگاهی را به مقام عالی وزارت راه و شهرسازی ارایه کرد.

وی افزود: محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی نیز ضمن تاکید بر حمایت همه جانبه از توسعه هوانوردی عمومی کشور با این پیشنهاد موافقت کرد.

امیرمکری گفت: فعالان حوزه هوانوردی عمومی دارای پرنده کمتر از دو هزار کیلوگرم از تاریخ ابلاغ این مصوبه (۱۲ خرداد ۹۸) می توانند از تخفیف لحاظ شده برای توسعه فعالیت‌های خود بهره مند شوند.

بر اساس این گزارش منظور از هوانوردی عمومی کلیه پروازهای غیر نظامی غیر از حمل و نقل هوایی برنامه ریزی شده و همچنین آن دسته از پروازهای برنامه ریزی نشده است که با هدف تجاری انجام می شوند.

پرنده هایی که در هوانوردی عمومی استفاده می شود می تواند از گلایدر تا جت های پیشرفته متغیر باشد.

کد خبر 379461

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.