فروشندگان خودرو بیشتر از خریداران آن است

رییس اتحادیه فروشندگان خودرو اصفهان با بیان اینکه تعداد فروشندگان خودرو در بازار بیشتر از خریداران آن است، گفت: مردم بیشتر تمایل به فروش خودروی خود دارند و تقاضایی برای خرید در بازار نیست.

حمیدرضا قندی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا با اشاره به افزایش نجومی قیمت خودرو در چند ماه اخیر، اظهار کرد: تقاضا برای خرید اتومبیل به شدت کاهش یافته است و بازار در یک رکود تورمی قابل توجه به سر می برد. افزایش قیمت اتومبیل به نفع فروشندگان خودرو نبوده و تنها کاهش تقاضا و کمیاب شدن آن را برای فروشندگان به دنبال داشته است.

وی افزود: فروشندگان خودرو در حقیقت در وضعیت فعلی بازار درآمد چندانی ندارند. ۸۰ درصد مشتریانی که به فروشگاه های خودرو مراجعه می کنند برای فروش آمده اند، هرچند همین نبود مشتری خود باعث شده تا میزان فروش نیز کاهش پیدا کند.

رییس اتحادیه فروشندگان خودرو اصفهان خاطر نشان کرد: بازار معاملات خودرو تقریبا در رکود تورمی به سر می برد و معاملات قابل توجهی در بازار صورت نمی گیرد. زمانی که قیمت ها در بازار خودرو به ثبات برسد رکود نیز از بین خواهد رفت و میزان تقاضا برای خرید انواع خودرو مجددا افزایش پیدا خواهد کرد.

قندی با اشاره به کاهش قیمت خودرو در هفته گذشته ادامه داد: قیمت خودرو باید ثابت شود تا خریدار بتواند با اطمینان پا به بازار بگذارد و خرید کند. کاهش قیمت انواع خودرو شامل حال اصفهان نیز شده، زیرا کشوری و سراسری است.

وی اضافه کرد: علت اصلی کاهش قیمت اتومبیل در هفته گذشته عرضه خودرو، کاهش قیمت ارز و برقراری آرامش نسبی در بازار معاملات بوده است البته عوامل سیاسی نیز تاثیر مهمی در نوسانات و تعیین قیمت های بازار خودرو دارد. قیمت اتومبیل نسبت به قیمت اولیه آن ارزان نشده و حباب قیمتی اتومبیل در حال تخلیه شدن است.

رییس اتحادیه فروشندگان خودرو اصفهان تصریح کرد: نرخ خودرو هنوز به سطح قیمت ها در فروردین ماه نرسیده است و به نظر می رسد ادامه کاهش قیمت ها به میزان ناچیز بوده و دیگر به نرخ اول باز نخواهد گشت.

کد خبر 379459

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.