واکنش‌های رسمی به بازداشت حاجتی/ دستگیری اعضای شورای شهر پررنگ‌تر می‌شود

دستگیری اعضای شورای شهر بیله‌سوار اردبیل و چهارباغ البرز و نیز تعلیق رییس شورای شهر پردیس، هفته‌ای از محکومیت‌های قضایی را برای اعضای شورای شهر رقم زد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، پس از گذشت چند از بازداشت مهدی حاجتی، عضو شورای شهر شیراز قاسم میرزا نیکو عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: پرونده حاجتی، در جلسه کمیسیون شوراها مطرح شده‎ و قرار است این موضوع از طرف این کمیسیون پیگیری شود.

وی با بیان اینکه این موضوع توسط خود او و پروانه مافی در جلسه کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس مطرح شده، افزود: از آنجا که من عضو کمیسیون اصل ۹۰ نیز هستم قرار شد از طرف کمیسیون شوراها مسئول پیگیری این موضوع شوم و گزارش آن را به کمیسیون ارائه دهم.

پروانه مافی نیز در این باره تصریح کرد: برای اینکه این موضوع در مجلس پیگیری شود، لازم است شکایتی به مجلس بیاید و هنوز فرد یا گروهی در این باره شکایتی به مجلس نداده است. از شورای شهر شیراز گرفته تا خانواده ایشان، هر کسی می‌تواند این شکایت را طرح کند.

پروانه سلحشوری، نماینده مجلس شورای اسلامی نیز در تذکر شفاهی اخیر خود در صحن علنی مجلس به این دستگیری اشاره کرد و افزود: به نظر می‌رسد ‎مهدی حاجتی تاوان مبارزه با فساد را می‌دهد؛ شبهات مطرح شده در این رابطه باید مورد رسیدگی جدی قرار بگیرد.

‏قائدی، سخنگوی شورای شهر شیراز نیز درباره وضع عضویت حاجتی در شورا گفت: هنوز رای دادگاه درباره مهدی حاجتی به شورا ابلاغ نشده و تصمیم گیری در این زمینه بعد از ابلاغ رسمی گرفته خواهد شد. 

در قانون فرصتی دو ماهه برای غیبت اعضا پیش بینی شده و در صورت تداوم غیبت باید برای جایگزینی اقدام شود. 

پردیس؛ تعلیق رییس شورای شهر

در روزهای اخیر محکومیت، دستگیری و سلب عضویت اعضای شوراها پررنگ‌تر ادامه پیدا کرد و معاون عمرانی فرماندار پردیس از سلب عضویت رییس شورای این شهر با رأی هیات حل اختلاف استانداری تهران خبر داد.

بلافاصله پس از این خبر، مراسم تحلیف عضو جدید شورای اسلامی شهر پردیس برگزار شد و در این مراسم اسماعیل دوهزاری که سابقه عضویت در دوره سوم شورای پردیس را داشته و در دوره پنجم به‌عنوان عضو علی‌البدل معرفی‌شده بود، سوگند یادکرد.

وضعیت پرونده سید علی موسوی رییس شورای شهر پردیس، درحال بررسی بوده و هنوز جزئیاتی از اتهام وی سانه‌ای نشده است.

بیله‌سوار؛ چهار عضو شورا متهم به تبانی شدند 

دادگستری استان اردبیل از دستگیری چهار عضو شورای شهر پنج عضوی بیله‌سوار به اتهام رشوه و تبانی خبر داد.

ناصر عتباتی گفت: ماموران اطلاعات چهار عضو شورای شهر بیله‌سوار مغان را به اتهام دریافت رشوه و سوء جریان مالی و تبانی دستگیر کرده‌اند.

در این باره نیز جزئیات بیشتری همچنان اعلام نشده است.

البرز؛ دستگیری اعضای شورای شهر چهارباغ

مهدی اکبرپور، رییس حوزه قضایی چهارباغ البرز در رابطه با دستگیری گروهی از کارمندان مدیریت شهری چهارباغ گفت: ۱۵ نفر در رابطه با پرونده ای که ماه‌ها مورد تحقیق و بررسی قرار گرفت دستگیر شدند؛ اتهام آنان تبانی برای اختلاس و تخلیه اموال نامشروع بوده و مدارک موجود نشان می دهد که اختلاس اتفاق افتاده است.

وی ادامه داد: سه عضو شورای شهر فعلی، دو عضو شورای شهر سابق، یکی از معاونین شهردار و دو نفر از پرسنل شهرداری چهارباغ و نیز رابطین پیمانکاری که با آن ها مراودات مالی داشتند در این پرونده متهم هستند که دستگیر شدند.

تهران؛ شهرداری زیست شبانه را ادامه می‌دهد؟

پس از آنکه طرح  "زیست شبانه" در تهران مورد بحث و گفت‌وگو در شورای شهر قرار گرفت و کلیات لایحه «الزام شهرداری به برنامه‌ریزی و بسترسازی و احیای زیست شبانه» با ۱۴ رأی موافق تصویب شد، مصوبه برای تایید به هیئت تطبیق فرمانداری تهران ارسال شد که در ابتدا مورد تایید فرمانداری قرار نگرفت و نهایتا اصلاحاتی بر آن صورت گرفت.

با آغاز ماه مبارک رمضان و بر اساس اعلام شهرداری تهران، طرح حیات شبانه در ۳ منطقه شهری آغاز شد و با پایان یافتن ماه مبارک رمضان، با وجود آنکه شهرداری تهران قصد ادامه اجرای طرح را داشت، نیروی انتظامی با ادامه و اجرای طرح پس از ماه رمضان مخالفت کرد.

این اتفاق باعث شد تا زهرا نژادبهرام عضو هیئت رییسه شورای شهر تهران مدعی شود: جلسه‌ای با سردار رحیمی فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ داشتیم که در این جلسه جزئیات اجرای طرح زیست شبانه مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و پلیس پایتخت موافقت مشروط خود را با آن اعلام کرد.

با آنکه نژاد بهرام گفته بود که در این جلسه قرار شده نیروی انتظامی تهران بزرگ کارگروهی را تشکیل دهد تا بتواند امنیت و جوانب کار را کنترل کند، ۲۴ ساعت بعد سردار ایوب سلیمانی جانشین فرمانده ناجا اعلام کرد که این طرح هیچ چهارچوب مشخصی ندارد.

وی افزود: ماه رمضان، ماه ویژه‌ و مناجات شبانه مورد تاکید دین ما است، در روزهای غیر از آن برای چه موضوعی این طرح را ادامه دهیم؛ حیات شبانه را قبول نداریم، این فرهنگ حتی در اروپا هم نیست و زیر بار آن نخواهیم رفت.

جانشین فرمانده ناجا تصریح کرد: ما در طول ماه رمضان می‌توانیم پاسخگوی نظم و امنیت باشیم اما در کل سال این ظرفیت برای برقراری نظم و امنیت وجود ندارد.

پس از واکنش جانشین فرمانده ناجا به ادامه طرح حیات شبانه، اعضای شورای شهر تهران هنوز اظهار نظری نکرده‌اند.

گیلان؛ جاده مرگ باعث استعفای رییس شورا شد

پس از حادثه تصادف در جاده خشکبیجار به خمام استان گیلان که به جاده‌ مرگ معروف است رخ داد، رامین صفاری رییس شورای شهر خشکبیجار در نامه ای به فرماندار رشت، در اعتراض به کم کاری نمایندگان و مسئولان در تعریض کردن این جاده استعفا داد.

اخیرا بر اثر برخورد دو خودرو در این جاده، یکی از کارکنان ۲۸ ساله شهرداری خشکبیجار که سومین قربانی این جاده در هفته کنونی بود پس از انتقال به بیمارستان جان باخت.

تهران؛ بررسی لایحه اصلاح "ساختار شهرداری تهران"

شورای شهر تهران در دی ماه سال گذشته، به‌منظور اصلاح ساختار عریض و طویل شهرداری تهران، مصوبه‌ای تصویب و شهرداری تهران را ملزم به ارائه لایحه "اصلاح ساختار شهرداری" کرد.

با گذشت پنج ماه از تصویب این مصوبه و منقضی شدن مهلت مقرر، این لایحه مراحل پایانی خود را برای ارائه به شورای شهر طی می‌کند و هفته آینده در صحن شورا مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

رشت؛ انتصاب شهردار پس از ۱۱ ماه

ناصر حاج محمدی سابقه شهرداری شاهرود و اسلامشهر را در کارنامه کاری خود دارد، ۱۶ اردیبهشت سال جاری، با ۱۰ رای اعضای شورای اسلامی رشت به عنوان شهردار منتخب این کلانشهر انتخاب و برای تایید به وزارت کشور معرفی شده بود.

مسعود نصرتی قزوینی نژاد آخرین شهردار رشت که ۳۰ تیرماه سال گذشته پس از ۱۰ ماه استعفای خود را به رییس شورا تقدیم کرد و در این مدت شهرداری رشت با سرپرستی علی بهارمست اداره می‌شد.

کوتاه از شورا:

محمد سالاری، عضو شورای شهر تهران: الان شاید یک پنجم تا یک چهارم نیروهای شهرداری، هیچ کاری ندارند و حتی در بعضی موارد اصلا به شهرداری مراجعه نمی‌کنند.

کوروش محمدی، رییس کمیسیون اجتماعی و محیط زیست شورای شهر اصفهان: رویکرد شهرداری به حل مسائل محیط زیستی مثبت است و به همین دلیل شورای محیط زیست در این نهاد تشکیل شده است

مرتضی الویری، رییس شورای عالی استان‌ها به کلیپی که از وی در فضای مجازی منتشر شده و او نسبت به وضعیت مالی چند تن از مقامات کشوری و لشگری اظهار نظر می‌کند، واکنش نشان داد: این کلیپ یک بازی رسانه‌ای و هدف منتشر کنندگان مخدوش کردن وحدت ما بوده، زیرا من هیچ مطلبی در مورد فرماندهان سپاه بیان نکردم.

سیده منیره قوامی، عضو شورای اسلامی شهر قزوین: طرح بانویار در شهر قزوین با رویکرد دریافت نظرات، پیشنهادات و مطالبات بانوان شهر درحال عملیاتی شدن است که درپی آن بانوان می‌توانند با حضور در محلی با نام شهربانو به بیان مشکلات و نیازهای اولیه شهروندی و ارتباط مستقیم با مسئولین بپردازند.

اسماعیل دویران رییس شورای اسلامی شهر زنجان در واکنش به اعتراضاتی پیرامون سفر چند تن از اعضای شورای شهر و شهردار زنجان به ژنو سوئیس: برنامه این سفر از سوی شورای شهر تدارک دیده نشده بود؛ تنها برای یکی از اعضای شورا مأموریت سفر به ژنو سوئیس صادر شد و دو تن دیگر از اعضای شورا با هزینه خود به این سفر رفتند.

حجت نظری، عضو شورای شهر تهران: برخی از مدیران شهرداری، علاوه بر خودروهایی که در اختیار دارند و برای آن هزینه بنزین و سایر مخارج مصرفی را نیز دریافت می‌کنند، حدود ۴۰۰ هزار تومان نیز به عنوان هزینه ایاب و ذهاب دریافت می‌کنند

محمدرضا حیدری، رییس شورای شهر مشهد: برای‏ رسیدن به اهدافی چون تسریع پیشبرد نوسازی بافت پیرامونی حرم مطهر، پیشرفت پروژه قطارشهری و افزایش اتوبوس‌های حمل و نقل عمومی، تقاضای انتشار ۳۹۰۰ میلیاردتومان اوراق مشارکت را با علی لاریجانی رییس مجلس مطرح کردم.

کد خبر 379145

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.