جنگ زمانی روی می‌دهد که یک طرف ضعیف باشد

نجف‌آباد- امام جمعه نجف‌آباد با اشاره به تنش های میان آمریکا و ایران گفت: عده‌ای می‌گویند مقاومت نکنیم تا جنگ نشود ولی غافل هستند جنگ زمانی روی می‌دهد که یک طرف ضعیف و بی اراده باشد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از نجف‌آباد حجت‌الاسلام و المسلمین مصطفی حسناتی با اشاره به تنش های میان آمریکا و ایران اظهار کرد: عده‌ای می‌گویند مقاومت نکنیم تا جنگ نشود ولی غافل هستند جنگ وقتی روی می‌دهد که یک طرف ضعیف و بی اراده باشد.

حسناتی با اشاره به سفر وزیر امور خارجه آلمان به ایران گفت: اروپایی‌ها که چندین سال در کنار دیگر قدرت‌ها مشغول مذاکره با ایران بودند و در نهایت پای برجام را امضا کردند، اکنون که یک سال از خلف وعده آمریکا می‌گذرد و خودشان نیز کار خاصی انجام نداده‌اند، چه حرفی برای گفتن دارند؟

خطیب نماز جمعه نجف‌آباد عصر کنونی را جنگ اراده‌ها دانست و اعلام کرد: رهبر انقلاب به خوبی و با قاطعیت تمام پاسخ نخست وزیر ژاپن را دادند. برای حرف‌های قبلی و بی‌منطق آمریکا جوابی نداریم ولی اگر ژاپن قصد دارد مستقل از آمریکا دنبال منافعش باشد، امکان همکاری دو کشور در این زمینه وجود دارد.

حسناتی در بخش دیگری از خطبه‌های نماز تحمل سختی‌ها و ایستادگی در راه حق را زمینه‌ساز عنایت و کمک الهی دانست و خاطر نشان کرد: تحمل سختی‌ها در نوع خود یک شکل از دین‌داری است و به طور قطع پیروزی نهایی نزدیک است.

امام جمعه نجف‌آباد از سست کردن انگیزه مردم به عنوان یکی از اهداف دشمن نام برد و خاطر نشان کرد: اگر در عرصه جهاد اکبر بتوانیم پیروز باشیم، در برابر دشمنان بیرونی نیز امکان پیروزی و موفقیت خواهیم داشت.

کد خبر 379123

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.