خوشنویسی بی‌حاشیه‌ترین هنر ایرانی

شهرضا _ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان گفت: خوشنویسی بی‌حاشیه‌ترین هنر اصیل ایرانی است که از ابتدای انقلاب تاکنون در خدمت فرهنگ و هنر کشور بوده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، محمدعلی انصاری عصر امروز (پنجشنبه) در نخستین همایش مدیران و استادان شعب انجمن خوشنویسان استان اصفهان که در سالن سرو مجموعه فرهنگی شهید مدرس این شهرستان برگزار شد، هنر خوشنوسی را از عوامل ماندگاری زبان و فرهنگ ایرانی دانست و اظهار کرد: پیشینه تمدنی ایران حاکی از حضور اقوام و قبایل مختلف در این سرزمین است، اما همه آن‌ها در برابر تمدن ایرانی اسلامی تسلیم و به دلیل مزایای بی‌شمار، مجبور به پذیرش آن شدند.

وی کتابت را از عناصر منتقل کننده محتوای نگارش دانست و تصریح کرد: کتابت نیکوی نگارش ایرانی که در قالب هنر خوشنویسی تجلی یافته سبب ماندگاری بسیاری از متون ودست‌نوشته‌ها شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان هنر خوشنویسی را از اصیل‌ترین هنرهای ایرانی برشمرد و خاطرنشان کرد: این هنر در بین سایر انواع هنر خوشنوسی اصیل‌تر است.

انصاری با اشاره به سخنان اخیر رهبر معظم انقلاب اسلامی، تأکید کرد: در شرایطی که زبان و فرهنگ ایرانی مورد هجوم دشمنان قرار گرفته، حفظ و اعتلای هنرهای اصیل وظیفه همه شاعران، نویسندگان و هنرمندان است.

وی با بیان اینکه تاریخ هنر خوشنویسی حکایت از سیر رو به رشد آن دارد، یادآور شد: یکی از مهمترین مؤلفه‌های هنر، تأثیرگذاری و تأثیرپذیری رشته‌های مختلف آن از یکدیگر است و این مسئله درمورد هنر خوشنوسی نیز صادق است، بنابراین هنرخوشنوسی ایرانی باید به عنصری پویا و اثرگذار در فرهنگ تبدیل شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان اظهار کرد: استفاده از فن‌آوری در بسیاری از عرصه‌ها از جمله نگارش خط نستعلیق رواج یافته است، اما هیچ چیز نمی‌تواند جایگزین اثر دست استاد خوشنویس شود.

انصاری گفت:خوشنویسی بی‌حاشیه‌ترین هنر اصیل ایرانی است که از ابتدای انقلاب تاکنون در خدمت فرهنگ و هنر کشور بوده است. 

کد خبر 379085

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.