با متخلفان کشف حجاب در خودروها برخورد می‌شود

تحولات سیاسی امروز، فعالیت و اظهار نظر چهره های سیاسی در خصوص اتفاقات جاری کشور را در بسته خبری سیاسی ایمنا دنبال کنید.

خبرگزاری ایمنا، در بسته خبری سیاسی شبانگاهی خود به ارائه اخبار منتشر شده طی امروز می پردازد:

باتوجه به شرایط کشور بهتر است، رفع حصر به طور کامل صورت گیرد

به گزارش ایمنا علی مطهری،‌ درباره اقدامات صورت گرفته در خصوص کاهش محدودیت برای موسوی، کروبی و رهنورد، گفت: نمی‌دانم این کارها دیگر چیست،‌ یک دفعه حصر را تمام کنند.

وی درخصوص این‌که آیا می‌توان این اقدامات را به مثابه این در نظر گرفت که حصر به صورت پلکانی تا عید قربان در حال رفع است،‌ بیان کرد: خیر،‌ من امیدوار نیستم. رفع حصر بستگی به نظر رهبری دارد.

نماینده تهران تاکید کرد: متاسفانه شورای امنیت هم خودش به طور مستقل وارد عمل نمی‌شود. شورای امنیت باید ابزار و مشاور خوبی برای رهبری باشد. شورای امنیت باید تصمیمات خودش را بگیرد و آن را خدمت رهبری ببرد، ایشان در نهایت در این باره تصمیم می‌گیرند.

مطهری گفت: باتوجه به شرایط کشور بهتر است، رفع حصر به طور کامل صورت گیرد. ما بارها گفته‌ایم اما فعلا اراده‌ای برای این کار نیست.

با متخلفان کشف حجاب در خودروها برخورد می‌شود

سردار حسین اشتری فرمانده ناجا ظهر امروز در حاشیه مراسم تودیع و معارفه فرماندهان انتظامی استان فارس در جمع خبرنگاران حضور یافت و به سئوالات آنان پاسخ داد. وی با اشاره به گلایه‌مندی برخی از شهروندان مبنی بر اجرای طرح ناظر و ارسال پیامک برای صاحبان خودروها گفت: کشف حجاب جرم است و با متخلفان برخورد می‌شود، اما چنانچه افراد اعتراض داشته باشند، فرم اعتراض پر کنند تا به آن رسیدگی شود. سردار اشتری تصریح کرد: نیروی انتظامی حافظ ارزش‌های انقلاب اسلامی است به همین منظور با متخلفان کشف حجاب برخورد می‌شود. وی با تاکید براینکه اجرای طرح ناظر یکی از اولویت‌های ناجا است افزود: برهمین اساس چنانچه برای افراد پیامک اشتباهی ارسال شده باشد به اعتراض افراد رسیدگی می‌شود، اما اجرای این طرح ابلاغ قانون است.

فقط سه نفر از گزینه‌های رهبری آینده با خبر هستند

آیت‌الله محسن اراکی، عضو مجلس خبرگان رهبری در گفت و گویی عنوان کرده است که فقط سه نفر از گزینه‌های رهبری اطلاع دارند. به گفته او در حال حاضر این لیست وجود دارد و شرطی هم برای عضویت افراد در مجلس خبرگان وجود ندارد. بخشی از گفت و گوی آیت الله اراکی با فارس را در زیر می‌خوانید:
گویا کمیسیونی برای تعیین مصادق رهبری وجود دارد؟
اراکی: بله! کمیسیون دیگری است که از این کمیسیون به «کمیسیون تحقیق» تعبیر می‌شود؛ کمیسیون ویژه‌ای است و وظیفه‌اش این است که تمام کسانی که در معرض واجدیّت شرایط رهبری باشند را شناسایی کند و لیستی از آن‌ها تهیه کند. این لیست به این کمیسیون داده می‌شود. حتی خود اعضای مجلس خبرگان می‌توانند پیشنهادات خود را بدهند. این لیست بررسی می‌شود و افرادی را که واجد شرایط رهبری برای آینده بدانند، این افراد به طور خیلی سرّی و محرمانه، اسم‌شان ثبت خواهد شد تا هر وقت مورد نیاز باشد به مجلس خبرگان عرضه شود تا مجلس خبرگان درباره آن‌ها اظهارنظر کند.
الان چنین لیستی وجود دارد؟
اراکی: بله! وجود دارد
تعداد هم مشخص است؟
اراکی: ما نمی‌دانیم. یعنی، چون مسئله صددرصد محرمانه است و با توجه به تجربه ناموفقی هم که در گذشته از مسئله اعلام قائم مقام رهبری به‌وجود آمده، تصمیم گرفته شده در کمیسیون ویژه‌ای که وجود دارد، فقط ۳ نفر این اسامی را نزد خودشان نگه دارند و از دایره این کمیسیون ۳ نفره خارج نشود.

بازگرداندن مدیرعامل فراری بانک سرمایه به کشور زمان می‌برد

قاضی مسعودی مقام در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آقای رضوی عنوان کرده‌اند که مستنداتی را به دادگاه ارائه می‌کنم به دلیل محرمانه بودن فقط به قاضی ارائه می‌دهم، اما شرایط دفاع برای من ایجاد نشده است آیا صحت دارد یا خیر؟ بخصوص در خصوص شرکت نان صنعتی، اظهار کرد: مستنداتی که متهمان ارائه می‌دهند بر اساس قوانین و مقررات می‌توانیم بگوییم که محرمانه، سری، فوق سری و … است. وی یک سری مستندات در خصوص قراردادهایشان با شرکت‌ها، دستگاه‌ها و ارگان‌های مختلف ارائه داده‌اند که استعلام و در جهت صحت و سقم آن‌ها بررسی می‌کنیم، فکر نکنم بعد از هشت جلسه دفاعیاتی داشته باشند، ولی اینکه هر متهم و هر وکیلی هر استنادی را به دادگاه ارائه می‌کند مورد پذیرش قرار بگیرد یا خیر، در رأی دادگاه ظهور و بروز خواهد کرد که آیا مورد پذیرش بوده است یا خیر با استدلال و استناد.

وی همچنین در خصوص حیدرآبادی که به تازگی توسط پلیس اینترپل دستگیرشده است چه زمانی به کشورمان باز می‌گردد اظهار کرد: زمان می‌برد و کمتر از یکی دوماه نیست اقدامات توسط پلیس بین الملل انجام می‌شود، ولی زمان خاصی باید صرف شود.

بررسی مجدد لایحه حق تحصیل و آموزش دانشجویان ستاره دار

سخنگوی دولت  یکی از تصمیمات مهم جلسه امروز هیئت وزیران را مربوط به لایحه حق تحصیل و آموزش دانشجویان ستاره دار عنوان کرد و گفت: دولت پیشتر، این لایحه را به مجلس ارسال کرده بود، اما در کمیسیون های مجلس رای لازم را به دست نیاورده بود، اما از آنجا که دولت به تصویب این لایحه مصر است در این نشست لایحه الحاق یک تبصره به ماده ۵ قانون سنجش و پذیرش دانشجو در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی کشور در خصوص حق تحصیل و آموزش دانشجویان ستاره دار را مجددا برای قرار گرفتن در دستور کار مجلس شورای اسلامی به تصویب رساند.

ربیعی تاکید کرد که این لایحه مورد پیگیری دولت است؛ چرا که هر ساله تعدادی از دانشجویان و جوانان ما با مسئله ستاره دار بودن مواجه می شوند و این از نظر دولت پذیرفتنی نیست و امیدواریم با تبدیل این لایحه در مجلس به قانون ضمن اینکه حقوق این افراد مراعات می شود شاهد پرهیز از رفتارهای مبتنی بر سلیقه و بهانه های موهوم باشیم. 

 توطئه آمریکا با درایت رهبری شکست خواهد خورد

آیت‌الله احمد جنتی دبیر شورای نگهبان صبح امروز -چهارشنبه ۲۲ خرداد- در جلسه این شورا و در نطق پیش از دستور گفت: انقلاب اسلامی از بدو تأسیس تاکنون با مسائل و چالش‌هایی رو به رو بوده که با الطاف الهی و درایت‌های امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب و همراهی مردم، آنها را به خوبی پشت سر گذاشته است.

وی یکی از این مسائل را مواجهه با توطئه‌ها و جنایت‌های آمریکا علیه جمهوری اسلامی عنوان و خاطرنشان کرد: آمریکایی‌ها در ۴۰ سال گذشته از حربه‌ها و ابزارهای مختلفی برای فشار علیه مردم ایران استفاده کرده‌اند که همگی آنها شکست خورده است.

دبیر شورای نگهبان تاکید کرد: امروز هم آنها دنبال حربه فشار و مذاکره همزمان هستند که قطعاً این توطئه آنها با درایت مقام معظم رهبری و هوشیاری مسئولان نیز شکست خواهد خورد.

ملت بیش از هر چیزی احتیاج به افتخار دارد

حجت الاسلام و المسلمین سیدحسن خمینی در نشستی با پیشکسوتان جامعه ورزش ایران در محل کمیته ملی المپیک، با اشاره به تاسیس موزه ورزش، گفت: تاسیس این موزه کار بسیار بزرگی است و احتیاج مبرمی به آن بود. این مدال ها بعد از اینکه بر گردن ها آویخته می شود و جام ها بعد از اینکه در دست ها قرار می گیرد، باید در یک جای عمومی در معرض دید باشد تا باعث افتخار مجدد و مستمر شود.

یادگار امام تاکید کرد: در طول تاریخ، یک ملت بیش از هر چیزی احتیاج به افتخار دارد. رفاه، آسایش و امنیت وظایف امروز ما است. اما ایجاد یک افتخار فقط برای امروز نیست؛ بلکه نسل های آینده نیز به این افتخار می نازند. افتخار برای یک ملت مانند آبی است که در آن زندگی می کنند؛ هرچه زلال تر و وسیع تر باشد، دامنه نفوذ و تاثیر آن بیشتر است.

رونمایی از ۱۰ سامانه فوق پیشرفته مراقبت، شناسایی و رهگیری هوایی و دریایی

به گزارش روابط عمومی وزارت دفاع، امیر سرتیپ حاتمی در جریان بازدید از صنایع دفاعی مستقر در اصفهان با حضور در شرکت صنایع الکترواپتیک صا ایران اصفهان، مرکز توسعه فناوری های اپتوالکترونیکی اصفهان  را افتتاح کرد.

وزیر دفاع در این مراسم با اشاره به اهمیت جایگاه ، مأموریت  و مسئولیت خطیر صنایع الکترونیک و الکترواپتیک صا ایران در توانمند سازی قدرت رزم نیروهای مسلح گفت: در سال های اخیر شاهد پیشرفت های چشمگیر در حوزه های تکنولوژی و فناوری بومی در این صنعت بوده ایم و صنایع الکترواپتیک  اصفهان توانسته است رضایت خاطر نیروهای مسلح را در تأمین نیازمندی های دفاعی مرتفع سازد.

امیر سرتیپ حاتمی با تجلیل از تلاش ها و مجاهدت های متخصصان پر توان و جوان صنایع الکترونیک وزارت دفاع، افزایش و تنوع سبد محصولات این صنعت در دو حوزه نظامی و غیر نظامی را چشمگیر و قابل تحسین دانست و اظهار امیدواری کرد: در آینده شاهد دستیابی به دستاوردهای نوینی در زمینه محصولات استراتژیک الکترونیکی باشیم.

وزیر دفاع همچنین در مراسم رونمایی ۱۰ سامانه فوق پیشرفته الکترواپتیکی مراقبت، شناسایی و رهگیری هوایی و دریایی اظهار کرد: این سامانه ها به دست دانشمندان شرکت صنایع الکترواپتیک صا ایران طراحی و ساخته شده است که علاوه بر افزایش قدرت بازدارندگی، امکان مقابله موثر با انواع تهدید را نیز فراهم می کند. فناوری این سامانه ها در سطح استانداردهای بین المللی بوده و با سامانه های مشابه خارجی برابری می کند.

کد خبر 378984

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.