بازداشت مدیر عامل فراری بانک سرمایه/ 2.1 درصد دانش آموزان اعتیاد دارند

در بسته خبری اجتماعی امروز ایمنا از بازداشت مدیر عامل فراری بانک سرمایه در اسپانیا تا تجلیل از راننده معروف اسنپ ، اعتراف پدری به قتل دختر خود و زورگیری از یک زن در منزلش می خوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، رئیس کلانتری ۱۲۱ سلیمانیه از دستگیری یک نفر از اراذل اوباش‌های سطح یک به اتهام زورگیری از خانمی ۵۴ ساله خبر داد و گفت:  ظهر روز گذشته بود که ماموران عملیات کلانتری در جریان یک فقره زورگیری توسط یکی از اراذل سابقه دار در خیابان افراسیابی قرار گرفتند و سریعا با حضور در محل تحقیقات خود را از شاکی پرونده آغاز کردند.

وی ادامه داد: شاکی که زنی ۵۴ ساله بود در تشریح ماجرا گفت: متهم که از اراذل درجه یک این محله و مادرش همسایه من است ساعت ۲ بعدازظهر زنگ خانه را زد و وقتی درب را باز کردم ناگهان بسویم حمله ور و به زور وارد خانه ام شد و با گذاشتن چاقویی زیر گلویم مرا مجبور کرد ۲۰۰ هزار تومان پول نقد تحویلش بدهم و از آنجا که تنها بودم ترسیدم و به او دادم.

وی افزود: در ادامه ماموران سریعا مخفیگاه این متهم ۳۱ ساله را شناسایی کردند و پس از هماهنگی‌های قضائی وارد شدند که آنجا حضور نداشت. با توجه به قرائن موجود در منزل، متوجه شدند متهم قصد دارد از طریق پایانه جنوب تهران به مسافرت برود و به این ترتیب برای شناسایی او به آن محل اعزام شدند.

این مقام انتظامی ادامه داد: در پایانه دو اکیپ از ماموران عملیات کلانتری حضور یافته بودند تا در صورت شناسایی متهم سریعا او رادستگیر کنند که بالاخره حین بررسی چهره افراد توسط ماموران، متهم شناسایی شد و در حالیکه حین دستگیری با ماموران درگیر شده بود، بالاخره بازداشت و به کلانتری برای انجام تحقیقات دلالت داده شد.

وی گفت: با بررسی سوابق متهم، مشخص شد وی سه سابقه کیفری شامل آدم ربایی، شرکت در درگیری دسته جمعی و حمل مواد مخدر دارد که همچنین در بازرسی بدنی از متهم مقداری مواد روانگردان از نوع شیشه به دست آمد؛ بنابراین گزارش، متهم با تشکیل پرونده‌ای به مقام محترم قضائی معرفی شد.

از راننده اسنپ معروف تجلیل شد

ستاد امر به‌ معروف و نهی از منکر از سعید عابد راننده آمر به‌ معروف تقدیر کرد. مراسم تقدیر و تشکر از سعید عابد راننده آمر به‌ معروف در محل ستاد امر به‌ معروف و نهی از منکر کشور برگزار شد. در این مراسم‌ که با حضور حجت‌الاسلام میرزایی، قائم‌مقام دبیر ستاد و جمعی از مدیران و کارکنان در محل ستاد مرکزی برگزار شد، از اقدام‌ شایسته، قانونی و قرآنی راننده امربه‌معروف قدردانی شد.

بازداشت مدیرعامل فراری بانک سرمایه در اسپانیا توسط پلیس اینترپل

نماینده دادستان تهران از بازداشت حیدرآبادی مدیرعامل فراری بانک سرمایه توسط پلیس اینترپل خبر داد.

قهرمانی نماینده دادستان در جلسه امروز دادگاه رسیدگی به اتهامات سیدمحمدهادی رضوی و احسان دلاویز از بازداشت حیدرآبادی مدیرعامل بانک سرمایه توسط پلیس اینترپل خبر داد و گفت: مدیرعامل بانک سرمایه در حین تحقیقات از کشور متواری شدند و به اسپانیا رفتند هفته گذشته پلیس اینترپل وی را دستگیر کرد. نماینده دادستان افزود: تشریفات قانونی برای عودت ایشان به ایران در حال انجام است.

«گُل»؛ عمده مخدر مصرفی در میان دانش‌آموزان

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه نوع مواد مصرفی شایع در میان دانش آموزان، "گل" است گفت: آمار اعتیاد در جمعیت دانش آموزی ۲.۱ درصد است و افزایش پیدا نکرده است.

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر درباره شایع‌ترین ماده مصرفی در میان دانش آموزان گفت: متاسفانه قاچاقچیان بسته‌های جدید و رنگین را با تبلیغات گسترده تبلیغ می کنند و طبیعی است که هدف آنها نوجوانان هستندو قاچاقچیان با تاکید بر بی ضرر بودن اینکار را شروع می‌کنند.

پدر به قتل دخترش اعتراف کرد

به گفته محمدرضا روشندل فرمانده انتظامی شهرستان زرندیه از توابع مازندران، جسد بی هویت دختر جوانی که در زرندیه کشف شده بود به دنبال پیگیری های تخصصی پلیس شناسایی و پدر وی عامل قتل شناخته شد. با انجام اقدامات تخصصی، هویت جسد کشف شده در فروردین امسال توسط پلیس رمزگشایی شد و محل زندگی این فرد در یکی از شهرهای استان تهران شناسایی شد.

وی توضیح داد: در گام بعدی پلیس خانواده مقتول را شناسایی کرد و بازجویی های مقدماتی آغاز شد. در مراحل بازجویی تخصصی تردید کارآگاهان به انجام قتل توسط پدر خانواده بود و سرانجام با به دست آمدن اسناد و مدارک لازم این فرد به قتل دختر جوانش اعتراف کرد.علت این قتل از سوی قاتل برخی مشکلات رفتاری و اختلافات خانوادگی عنوان شده است.

دست نوازشگر خیران اصفهانی بر سر 13 هزاریتیم و فرزند نیازمند

13 هزار و 52 نیک اندیش به جمع حامیان ایتام و فرزندان نیازمند استان اصفهان اضافه شدند.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اصفهان گفت: در ماه مبارک رمضان امسال 11هزار و 704تن از این حامیان از طریق  پایگاه‌ها و دفاتر این نهاد و هزار و 348 حامی نیز  با همکاری مراکز نیکوکاری در سراسر استان سرپرستی و کمک به ایتام و فرزندان بی بضاعت استان را بر عهده گرفتند.

محمدرضا متین پور افزود: این تعداد نیکوکار جذب‌شده حمایت از پنج هزارو 502 یتیم و 9 هزار و 142 فرزند  نیازمند را بر عهده گرفته اند .

استعفای بطحایی نباید پذیرفته می‌شد/ دولت با بطحایی همکاری نمی‌کرد

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه نباید رئیس‌جمهور استعفای بطحایی را قبول می‌کرد گفت: رئیس جمهور در جلسه رأی اعتماد باید رسماً حمایت عملیاتی خود از این وزارتخانه را اعلام کند.

به گفته وی دلیل اصلی استعفای بطحایی عدم همراهی دولت برای تحقق مطالبات فرهنگیان بود.

زاهدی افزود: نظام رتبه‌بندی فرهنگیان، پاداش پایان خدمت فرهنگیان، بیمه تکمیلی درمانی، عدم توجه به دانشگاه فرهنگیان شامل مشکلات بودجه‌ای و استخدامی، عدم توجه به برخی مطالبات چند سال گذشته فرهنگیان در زمینه حق التدریس و حق الزحمه امتحانات، سرباز معلم ها، مشکلات جدی را برای وزارت آموزش و پرورش ایجاد کرده است که باید حل شود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با تأکید بر اینکه رئیس جمهور نباید استعفای بطحایی را قبول می‌کرد، گفت: ما از رئیس‌جمهور گلایه داریم. ایشان به جای قبول استعفای بطحایی باید به زیرمجموعه خود شامل سازمان برنامه و بودجه و سازمان امور استخدامی دستور می‌داد با آموزش و پرورش همراهی کنند نه اینکه با قبول استعفا فرصت سوزی شود.

کد خبر 378856

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.