گزارش آتش‌سوزی در جنگل‌های اصفهان نداشتیم

رییس اداره جنگل کاری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان گفت: تابستان امسال برای جلوگیری از وقوع و مهار آتش سوزی در ذخیره‌گاه جنگلی استان، پنج قرق‌بان استخدام شده‌اند.

مرتضی برزوزاده در گفت و گو با خبرنگار ایمنا با اشاره به اینکه در سطح استان اصفهان ۶۵ هزار هکتار جنگل طبیعی وجود دارد، اظهار کرد: در سال های اخیر دو مورد آتش سوزی سطحی در اراضی جنگلی فریدونشهر و سمیرم رخ داد اما امسال آتش سوزی در عرصه های جنگلی استان گزارش نشده است.

وی افزود: آتش سوزی های سطحی سال های گذشته نیز زیر تاج درختان بود و به درختان آسیب وارد نشد.    

رییس اداره جنگل کاری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان با بیان اینکه عامل دو مورد آتش سوزی‌، انسانی بوده است، گفت: با این وجود آتش سوزی عمدی در عرصه های جنگلی اتفاق نمی افتد، در برخی موارد اراضی کشاورزی مجاور جنگل را برای از بین بردن علف های هرز آتش می زنند که آتش به مناطق اطراف نیز سرایت می کند اما گاهی نیز عشایر در مراتع، گون زارها را برای عبور و مرور دام عمدی آتش می زنند. 

برزوزاده با اشاره به آتش سوزی در جنگل های بهبهان ادامه داد: در شمال خوزستان و کهگیلویه و بویر احمد یکی از عوامل آتش سوزی گرمای هوا و تراکم زیاد جنگل های آن مناطق است، اما در استان اصفهان شرایط کمی فرق دارد زیرا تراکم جنگل ها کمتر، دمای هوا خنکتر و فاصله تاج درختان بیشتر است بر این اساس در صورت وقوع آتش سوزی، آتش در سطح گسترده نیست.

رییس اداره جنگل کاری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان گفت: برای تابستان امسال در پنج ذخیره گاه جنگلی استان که حصار کشی شده اند، پنج قرق‌بان به صورت ۲۴ ساعته برای پیشگیری از آتش سوزی و یا مهار آن استخدام کرده ایم، این طرح حفاظتی تا آبان ماه سال جاری ادامه خواهد داشت.

وی افزود: ذخیره گاه های جنگلی استان که بیشتر در مناطق فریدو نشهر و سمیرم واقع شده اند به دلیل پوشش متراکم بسیار مستعد آتش سوزی هستند. 

کد خبر 378697

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.