ردپای خشمگین طبیعت

فیلم ردپا محصول سال ۲۰۱۷ به کارگردانی آگنیشکا هولاند پیرامون چگونگی زندگی با طبیعت و رفتار آدمها باطبیعت و حیوانات است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ردپا محصول مشترک سینمای لهستان، آلمان و جمهوری چک است که توسط یکی از سرشناس‌ترین کارگردانان معاصر سینمای لهستان یعنی آگنیشکا هولاند است.

هولاند متولد ۱۹۴۸ در لهستان است و زندگی و تحصیلات او در طول جنگ جهانی دوم و سلطه گری رژیم کمونیست بر لهستان گذشته است. هول‌ند برای تحصیل به چکوسلوواکی رفت و در حالی که بیست سال بیشتر نداشت، در جنبش حمایت از جنبش‌های مخالف اطلاحات دولتی و آزادسازی سیاسی، دستگیر شد.

در آثار این کارگردان زن لهستانی، سیاست یکی از قویترین درونمایه هاست. او در فیلم هایست که به سیاست بین آدم‌ها می‌پردازد نه سیاستی که خارج از آدمهاست.

هولاند در سال ۱۹۹۲ برای فیلم اروپا برنده جایزه بهترین کارگردانی از گلدن گلوب شد و همچنین برای فیلم ردپا برنده جایزه خرس نقره‌ای برای یک دستاورد هنری در جشنواره فیلم برلین شده است.

فیلم ردپا روایت عجیبی از آدم‌هایی دارد که فکر می‌کنند زاده شده‌اند تا طبیعت را به خدمت خود بگیرند. یک معلم در کلبه‌ای میان جنگل، جایی ما بین مرز جمهوری چک و لهستان زندگی می‌کند. در این دهکده، شکار حیوانات شغل اصلی مردم است در حالی که این معلم تلاش می‌کند به شاگردانش یاد بدهد با طبیعت و حیوانات مهربان باشند.

پس از آنکه دو سگ این معلم کشته می‌شوند، قتل‌های زنجیره‌ای در دهکده آغاز می‌شود و شکارچیان یکی پس از دیگری کشته می‌شوند. در حالی که همه توجهات به سمت این معلم جلب می‌شود، او معتقد است که این قتل‌ها، انتقام حیوانات است.

تصاویر کارت پستالی که در ابتدای فیلم از طبیعت بکر و منظره‌های برفی این دهکده به تماشاگر نشان داده می‌شود، مثل یک زنگ تفریح برای ذهن است که دائماً تصاویر شلوغ شهری را می‌بیند و شاید حتی تماشاگر آرزو کند کاش میستوانست برای چند روز در چنسن طبیعتی زندگی کند.

طولی نمی‌کشد که روی دیگر این زیبایی‌ها عیان می‌شوند و خون وخشونت، سرتاسر این فیلم را فرا می‌گیرد. این فیلم بیان می‌کند که آدم‌ها هر جا که باشند، شر را باخود به همراه دارند؛ چه شر میان خودشان باشد، چه میان انسان و طبیعت.

این فیلم امشب ساعت ۱۹ در سالن سیتی سنتر برای علاقه مندان اکران می شود.

کد خبر 378609

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.