بیشترین محصولات گلخانه‌ای استان در فلاورجان تولید می‌شود

معاون فنی جهاد کشاورزی فلاورجان گفت: بیشترین سطح زیر کشت محصولات گلخانه‌ای استان در این شهرستان قرار دارد.

ابوالفضل رضوی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در کلیشادوسودرجان با بیان اینکه شرایط خاص آب و هوا و رهاسازی آب زاینده‌رود در بهمن‌ماه باعث تأخیر در عملیات کاشت پاییزه سه هزار هکتار از اراضی منطقه شد، اظهار کرد: در حال حاضر مجموع کشت پاییزه شهرستان حدود سه هزار و ۵۰۰ هکتار گندم و ۶۵۰ هکتار جو است.

وی با بیان اینکه با توجه به متوسط عملکرد مزارع بیش از ۱۰ هزار تن گندم از  اراضی زراعی شهرستان برداشت شده است، تصریح کرد: سه مرکز خرید تضمینی گندم شهرستان در فلاورجان، قهدریجان و منطقه سردخانه وجود دارد این در حالی است که پیش‌بینی می‌شود حدود هزار و ۵۰۰ تن محصول جو نیز از مزارع شهرستان برداشت شود.

معاون فنی جهاد کشاورزی فلاورجان از اختصاص دو هکتار از اراضی زراعی این شهرستان به کاشت گلزا و دانه‌های روغنی خبر داد و افزود: مساحت سطح زیر کشت سبزی و صیفی در شهرستان زیاد است، چنانچه امسال تنها هزار و ۶۰۰ هکتار به کشت سیب‌زمینی اختصاص داده شده است.

رضوی با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود امسال بیش از ۶۰۰ هزار تن محصولات بهاره در شهرستان تولید شود، خاطرنشان کرد: این شهرستان از مراکز اصلی تولید پیاز محسوب می‌شود تا جایی‌که امسال هزار هکتار از اراضی منطقه به کشت این محصول اختصاص یافته و متوسط تولید آن نیز ۲۰۰ تن در هکتار است.

وی با بیان اینکه بیشترین سطح زیر کشت محصولات گلخانه‌ای استان در این شهرستان قرار دارد، یادآور شد: بیش از ۷۰۰ هکتار انواع گلخانه‌های سنتی و صنعتی در این شهرستان وجود دارد که در طول سال انواع سبزیجات را تولید و در میدان میوه‌ و تره‌بار عرضه می‌کنند.

معاون فنی جهاد کشاورزی فلاورجان با اشاره به سرمازدگی باغات این شهرستان، اظهار کرد: هزار و ۸۰۰ هکتار از باغات شهرستان مثمر هستند که بخشی از آن‌ها متأثر از شرایط اقلیمی دچار خسارت شدند.

رضوی گفت: کشاورزان شهرستان فلاورجان بویژه گلخانه‌داران، بیشترین میزان خسارت ناشی از طوفان را متحمل شدند.

کد خبر 378576

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.