پاسخ سازمان میراث فرهنگی به اتفاقات سد لفور

علیرضا بای مدیرکل روابط‌عمومی سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، به توییت علی مطهری نماینده مجلس شورای اسلامی درخصوص موضوع سد لفور پاسخ داد.

به‌گزارش ایمنا، علیرضا بای در توییتی نوشته است: "موضوع سد لفور را از مدیرکل گردشگری مازندران پیگیر شدم؛ تمام امور آن، تحت نظارت مستقیم وزارت نیرو و خارج از حیطه وظایف سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری است.

نظر سازمان، تبعیت از تشخیص مقام محترم قضایی مبنی بر اشتباه بودن پخش تصاویر و اجتناب از اظهارنظرهای غیرتخصصی است."

پیش از این علی مطری در توییتی نوشته بود: "تعجب از دادستان مازندران که پخش تصاویر ناهنجاری های رخ داده در سد لفور سوادکوه در روز عید فطر را تخلف دانسته تا همچنان این گونه قانون شکنی ها ادامه داشته باشد.

وزارت نیرو و سازمان میراث فرهنگی هم باید پاسخگو باشند."

سخنگوی شرکت آب منطقه ای مازندارن در این خصوص به باشگاه خبرنگاران گفته است "شش تصویر افراد هنجار شکن در نمای بسته گرفته شده و امکان رد یا تایید اینکه این اقدام در سد لفور انجام شده باشد وجود ندارد."

امرالله براری همچنین گفته "چهار تصویر منتشر شده نمای کانلا بسته دارند و احتمال دارد در هر سد یا دریاچه ای از ایران و یا هر کشوری گرفته شده باشد."

وی تاکید کرده "هیچ کدام از سدهای مازندران که آب آشامیدنی مردم را تامین می کند قابل واگذاری و اجاره به شخص نیست. اجازه استفاده از سطح دریاچه و مخزن سد لفور برای استفاده های تفریحی و توریستی و قایق سورای به هیچ فردی داده نشده است."

در رزوهای گذشته تصاویری از چند گردشگر در سد لفور سوادکوه در حالی در شبکه های اجتماعی همرسانی شد که هنگام قایق سواری حجاب اسلامی را رعایت نکرده بودند. پس از آن دادستانی ساری دستور تشکیل پرونده برای این افراد را صادر کرد و نیروی انتظامی اقدام به توقیف قایق های گردشگردی این منطقه کرد.

کد خبر 378505

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.