کمبود مراکز رادیوتراپی در استان

گلپایگان _ معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: در استان در بخش رادیوتراپی دچار کمبود هستیم و اگر بیمارستان این شهرستان راه‌اندازی شود از شمار بیماران بیمارستان‌های اصفهان کاسته می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان گلپایگان، بهروز کلیدری امروز (شنبه) در جلسه تصمیم‌گیری برای بیمارستان آیت‌الله گلپایگانی با بیان اینکه زیرساخت‌های این شهرستان امکان ماندگاری پزشکان متخصص را فراهم می‌کند، اظهار کرد: پزشکان متخصص تمایلی به حضور در شهرهای غرب استان از جمله فریدن را ندارند، زیرا زیرساخت لازم برای ماندگاری پزشک مهیا نشده است.

وی افزود: با وجود بیمارستان امام حسین(ع)، کمبود مراکز درمانی وجود ندارد، بنابراین از بیمارستان آیت‌الله گلپایگانی به عنوان مکمل استفاده می‌شود.  

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تصریح کرد: در استان در بخش رادیوتراپی دچار کمبود هستیم و اگر این بیمارستان راه‌اندازی شود از شمار بیماران در بیمارستان‌های اصفهان کاسته می‌شود.

کلیدری خاطرنشان کرد: بیمارستان آیت‌الله گلپایگانی دارای ظرفیت و پتانسیل خوبی است و اگر به عنوان مرکز درمان سرطانی استفاده شود، امکان کمک به این بیمارستان وجود دارد.

امکان صدور مجوز مرکز درمان سرطان وجود دارد 

مجتبی جان‌بابایی، معاون درمان وزیر بهداشت و درمان نیز در این جلسه اظهار کرد: امکان صدور مجوز پروانه مرکز درمان سرطان در بیمارستان آیت‌الله گلپایگانی شهر گوگد در هفته جاری وجود دارد.

وی افزود: در صورتی که پروانه این بیمارستان به نام مرکز خیریه باشد دولت از نظر قانونی نمی‌تواند به آن کمک کند و تنها در تأمین پزشک متخصص امکان کمک وجود دارد، البته اگر زیر نظر خیریه اداره شود و  تعرفه و پروانه آن دولتی باشد می‌توانیم تجهیزات مورد بیمارستان را تأمین کنیم.

کد خبر 378483

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.