علت آتش‌سوزی در سایت تفکیک زباله "صفیره" مشخص شد

معاون خدمات شهری شهرداری اهواز گفت: بر اساس تصاویر دوربین‌های مداربسته و گزارش کارشناسان حریق سازمان آتش‌نشانی، آتش‌سوزی در سایت تفکیک زباله صفیره به‌وسیله مایعات قابل اشتعال مانند گازوئیل و به‌صورت عمدی انجام شده است.

به گزارش ایمنا، علیرضا عالی‌پور در رابطه با آتش‌سوزی در سایت تفکیک زباله صفیره، اظهار کرد: بر اساس تصاویر دوربین‌های مداربسته و گزارش کارشناسان حریق سازمان آتش‌نشانی، آتش‌سوزی در سایت تفکیک زباله صفیره به وسیله مایعات قابل اشتعال مانند گازوئیل و به‌صورت عمدی انجام شده است.

وی افزود: مستندات لازم در خصوص این آتش‌سوزی و افرادی که مظنون هستند به مقامات قضائی تحویل داده می‌شود و امیدواریم با این افراد که سلامت و جان مردم را به خطر می‌اندازند، برخورد قاطع صورت بگیرد.

معاون خدمات شهری شهرداری اهواز در خصوص دود موجود در منطقه، تصریح کرد: آتش‌سوزی سایت صفیره چهارشنبه ساعت ۱۷ و ۳۰ دقیقه آغاز که در ساعات اولیه حریق مهار شد اما دود در سطح کل سایت به‌صورت پراکنده وجود دارد و تنها راه مقابله با آن پوشش خاک است که در حال حاضر ماشین‌آلات از همه مناطق اهواز در حال مقابله با آن هستند و طی دو روز آینده قطعاً دود کاملاً مهار می‌شود.

عالی‌پور گفت: وزش باد غالب در شهر اهواز از سمت غرب به شرق است اما در دو شب گذشته جهت وزش باد از شرق به غرب شد که علت دود غلیظ در دو شب پیش تغییر جهت باد بود.

وی اظهار کرد: سلولی که به‌منظور دفن بهداشتی زباله‌ها طراحی شده بود با ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی به دلیل پرونده قضائی در خصوص عدم اجرای فنی پروژه سه سال است که غیرقابل استفاده بوده و اگر این پرونده به نتیجه برسد دفن زباله‌ها به‌صورت بهداشتی در سلول انجام می‌شود و دیگر شاهد چنین اتفاقاتی نخواهیم بود.

منبع: فارس

کد خبر 378467

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.