چند نکته برای چیدمان خانه‌های کوچک

یکی از پیامدهای زندگی ماشینی امروز، خانه‌ها و آپارتمان‌های کوچک و به اصطلاح قوطی کبریتی است که رشد قارچ گونه‌ای دارند و نسل امروز باید به زندگی در آنها عادت کند. دیگر خبری از خانه‌های بزرگ ویلایی و حیاطهای پُر از درخت و اتاق‌های تو در توی خانه‌های قدیمی نیست.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حالا که باید زندگی در این خانه های جدید را به عنوان بخش لاینفک زندگی مدرن امروز بپذیریم، حداقل می توانیم با رعایت چند نکته در چیدمان و دکوراسیون، کاری کنیم که این خانه ها بزرگتر به نظر آیند.                                                 

استفاده از رنگ های روشن

بهتر است استفاده از رنگ های تیره را برای دیوار های خانه فراموش کنید . رنگ های روشن به ویژه سفید و رنگ های خنثی، با منعکس کردن نور، باعث می شوند تا به اصطلاح، دیوارها به عقب بروند و فضا بزرگتر به نظر آید. رنگ های تیره ، بر عکس عمل می کنند و با پیش آوردن دیوارها، فضا را کوچک تر از آنچه هست نشان می دهند.                       

نصب تابلو ها در جای درست  

آویزان کردن تابلوها به دیوار خانه، بر زیبایی فضا می افزاید اما اگر خانه کوچکی دارید، تابلوها را وسط دیوارها نصب نکنید چون باعث جذب نگاه بیننده به وسط دیوارها و توجه به کوچکی خانه می شود. 

معجزه آینه   

استفاده از آینه به ویژه آینه های قدی، ترفند مناسبی برای بزرگتر نشان دادن فضای داخلی خانه است. با منعکس شدن تصویر فضای داخلی خانه درون آینه، فضا دو برابر به نظر می آید. آینه کاری های ظریف سقف و دیوارها هم راه حل مناسبی برای بزرگنمایی این خانه هاست.

مبل های ساده، پرده‌های بلند

توجه به مبلمان و پرده های خانه هم شگرد مناسبی برای بزرگتر نشان دادن فضای خانه است. به این منظور، از مبلمان ساده استفاده کنید و مبل با طراحی شلوغ، فضا را کوچک تر نشان می دهد. و اما پرده ها، یک راه حل ساده آن است که چوب پرده ها را بالا تر از پنجره و نزدیک به سقف نصب کنید تا سقف بلند تر و در نتیجه فضای خانه بزرگتر به نظر آید.

متریال یکدست و یک‌رنگ 

نکته مهم دیگری که توجه به آن باعث می شود کوچکی خانه خیلی به چشم نیاید استفاده از متریال هم جنس و یک رنگ است. مثلا اگر موکت یا کفپوش استفاده می کنید، سعی کنید همه خانه همان موکت یا همان کفپوش و هم رنگ باشد. استفاده از چند متریال ، فضا را تکه تکه و کوچک می کند.

کد خبر 378339

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.