اطاعت از ولایت فقیه، شرط ایمان است

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان گفت: اطاعت از ولایت فقیه شرط ایمان است. مومنان باید تسلیم محض رهبری دینی و ولایت فقیه باشند.

به گزارش ایمنا، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد در خطبه های نماز عید سعید فطر اصفهان که در مصلی امام خمینی (س) و با حضور قشرهای مختلف مردم برگزار شد، ضمن تبریک این ایام با سعادت اظهار کرد: باید سعی کنیم آنچه که خداوند متعال  به ما در رمضان عنایت کرده را حفظ کنیم، کار خوب بعد از کار بد به گفته معصومین بسیار خوب است. امیر المومنین می فرمایند انسان باید به کارهای بد خود و هوای نفسانی به شدت تفکر کند.

وی افزود: اگر بخواهید کار بدی که دارید ترک بکنید، سه مرحله مشارطه، مراقبه و محاسبه را باید بگذرانید. ما باید بعد از ماه رمضان نیز با خود قرار بگذاریم که توجه به قرآن مثل توجهمان به قرآن در همین ماه باشد. باید مراقب قول هایی که در برابر پروردگار می دهیم باشیم و بعد از ماه رمضان آن را نشکنیم.

امام جمعه اصفهان خاطر نشان کرد: انسان باید فعالیت ها و کار های خود را محاسبه کند و فعالیت های خود را بسنجد. انسان باید از خدا توفیق بخواهد که بتواند کار های خیر بیشتری انجام دهد. انسان نباید بگذارد که از کار زشتش زمان بگذرد و باید بسیار زود توبه کند.

آیت الله طباطبایی نژاد ادامه داد: انشالله خداوند به همه ما توفیق بدهد که بتوانیم همچون ماه رمضان فعالیت ها و کار های خیر خود را حفظ کنیم و توفیق عبادت و بندگی داشته باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فواید روزه گرفتن در طول سال گفت: اگر بنده خدا می دانست چه برکاتی در ماه مبارک رمضان نهفته است از خداوند درخواست می کرد که ماه رمضان به مدت یکسال باشد. 

امام جمعه اصفهان و نماینده ولی فقیه در استان تصریح کرد: ۱۲۴۰ نفر از افراد جرایم غیر عمد در سال ۹۷ بدست مردم اصفهان آزاد شدند. مبلغ آزادی این افراد ۱۲۰ میلیارد تومان بوده است و این نشان می دهد که اصفهان در عفو و بخشش رتبه اول را دارد و تهران و فارس به ترتیب در رتبه  و سوم قرار دارند.

آیت الله طباطبایی نژاد با اشاره به سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی افزود: یکی از محورهای این انقلاب حضرت امام و شهدا بودند که بسیار سخت و به شدت صحیح این راه شهادت را طی کردند. بسیار مشکل است که کسی بتواند حجله عروسی را رها کند و به جبهه برود و شهید شود. اهمیت شهادت و قیام شهدای ۱۵ خرداد بسیار زیاد است.

وی ادامه داد: امیرالمومنین اولویت کسی که امر ملت مسلمان را به عهده می گیرد را نزدیکی و شباهت اخلاقی و رفتاری به پیامبر اکرم می داند. از ویژگی های ولایت فقیه داناتر بودن نسبت به دین و نزدیکی با قرآن است.جامعه نیاز به حاکم دارد حتی اگر حاکم ظالم باشد زیرا جامعه نمی تواند بدون حکومت و جامعه باشد.  

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری یادآور شد: اطاعت از ولایت فقیه شرط ایمان است. مومنان باید تسلیم محض رهبری دینی و ولایت فقیه باشند.

کد خبر 378238

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.