مرکز توان‌بخشی بقیه‌الله تا هفته دفاع مقدس افتتاح می‌شود

مشاور عالی و دستیار ویژه رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در بازدید از پروژه در حال ساخت مرکز فرهنگی، ورزشی و توانبخشی بقیه‌الله گفت: این مرکز تا هفته دفاع مقدس تکمیل شده و برای بهره‌برداری جامعه ایثارگر آماده می‌شود.

به گزارش ایمنا، محبوب شهبازی، مشاور عالی و دستیار ویژه رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در بازدید از پروژه در حال ساخت مرکز فرهنگی، ورزشی و توانبخشی بقیه‌الله که با حضور اعضای انجمن جانبازان نخاعی کشور، مدیرکل مهندسی و پشتیبانی بنیاد، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران تهران بزرگ، مدیر عامل مؤسسه فرهنگی و ورزشی ایثار و سایر دست اندرکاران این پروژه تشکیل شده بود، خواهان تسریع در فرایند ساخت و تکمیل مرکز فرهنگی و توانبخشی بقیه الله شد.

وی افزود: پروژه مجتمع‌های فرهنگی، ورزشی و توانبخشی کشور در ۹۳ فاز، از سال ۱۳۸۷ شروع شده و تاکنون بصورت میانگین حدود ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشتند. تاکنون تعداد ۵۰ فاز از ۹۳ فاز این پروژه‌ها به بهره برداری رسیده است که ۳۳ فاز از مجتمع‌های فرهنگی و توان‌بخشی در دولت دوازدهم افتتاح شده است.

شهبازی با تأکید بر ضرورت مشورت با اعضای انجمن جانبازان نخاعی و سایر تشکل‌های ایثارگری برای تکمیل پروژه گفت: برای نحوه استفاده ایثارگران از این گونه اماکن، نشست‌های جداگانه‌ای با اعضای انجمن داشتیم و به توافقات خوبی رسیدیم. انتظار می‌رود از نظرات تخصصی و عملی این عزیزان برای راه‌اندازی مجتمع بقیه‌الله استفاده بهینه شود.

مشاور عالی و دستیار ویژه رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران ضمن اشاره به سیاست‌های کلان بنیاد برای ایجاد ظرفیت‌های فرهنگی، ورزشی و توان‌بخشی به منظور استفاده ایثارگران، بر اهمیت به موقع بودن این اقدامات تأکید کرد و گفت: خدمات توان بخشی با توجه به شرایط سنی ایثارگران و به منظور پشگیری از عوارض سالمندی باید در اولویت قرار گیرند. علاوه بر مرکز بقیه‌الله با توجه به پیشرفت فیزیکی بالای ۸۵ درصدی، چهار مرکز دیگر از جمله همدان، قزوین، مرکزی و قم، بزودی شاهد افتتاح این مراکز نیز خواهیم بود.

کد خبر 378156

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.