ثبت سفارش ادوات کشاورزی با مشکل رو به‌رو است

رییس اتحادیه ادوات و نهادهای کشاورزی اصفهان گفت: بیش از ۵۰ درصد مشکلات حوزه کشاورزی مربوط به تحریم است زیرا ادوات و نهاده‌های این بخش تامین نمی شود و کشاورزان را با مشکلات جدی روبه‌رو کرده است.

هوشنگ صیرفیانپور در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه تاثیر تحریم‌ها و نوسانات ارزی در حوزه تامین ادوات و نهاده‌های کشاورزی کاملا مشهود است، اظهار کرد: ورود انواع ادوات کشاورزی به کشور متوقف شده زیرا مجوز های لازم از سوی دستگاه های مربوطه ارائه نمی شود. مشتریان ادوات کشاورزی از هیچ طریقی قادر به ثبت سفارشات خود در این زمینه نیستند.

وی افزود: بسیاری فعالیت‌ها درحوزه کشاورزی نیازمند تکنولوژی جدید و موتور های جدید و پیشرفته خارجی است اما متاسفانه ورود این تجهیزات به کشور ممنوع و نوسانات ارزی نیز باعث شده است تا قیمت آنها به صورت محسوسی افزایش یابد. ضمن اینکه هیچگونه حمایتی از سوی مسئولان مبنی بر اختصاص ارز دولتی برای وارد کردن تجهیزات صورت نگرفته است.

رییس اتحادیه ادوات و نهاد های کشاورزی اصفهان با بیان اینکه افزایش قیمت محصولات مربوط به این حوزه به بازه زمانی فصل تابستان باز می گردد، خاطر نشان کرد: دولت بجای اینکه در روند ورود و استفاده از این تجهیزات در کشور سهولت ایجاد کند، ورود این ادوات و نهاد های کشاورزی را ممنوع اعلام کرده است.

صیرفیانپور افزود: قیمت محصولات کشاورزی افزایش یافته اما قدرت مالی کشاورزان بسیار کم و ضعیف است زیرا سود چندانی نصیب کشاورزان نمی شود و افزایش قیمت‌ها تورم در کشاورزی را جبران نکرده است. در بسیاری از موارد هزینه کاشت محصولات بیش از سودی است که نصیب کشاورز می شود.

وی اضافه کرد: قیمت هیچ یک از محصولات کشاورزی ثابت نبوده و همه محصولات افزایش قیمت را تجربه کرده است. افزایش قیمت محصولات کشاورزی برای کشاورزان سودی ندارد و کشاورز همچنان ضعیف است.

رییس اتحادیه ادوات و نهاد های کشاورزی اصفهان با اشاره به استقبال بخش خصوصی از وارد کردن ادوات و ماشین آلات کشاورزی گفت: بخش خصوصی آماده است تا در زمینه واردات ماشین آلات و ادوات و نهاده‌های کشاورزی، سرمایه گذاری کند اما متاسفانه ورود ادوات کشاورزی به کشور از سوی دولت و با دلایلی نامعلوم ممنوع اعلام شده است.

کد خبر 378124

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.