واکسیناسیون بیش از ۱۶۳ هزار دام در نطنز

نطنز _ رییس دامپزشکی نطنز گفت: در سال گذشته ۱۶۳ هزار و ۱۲۵ نوبت‌سر واکسیناسیون در شهرستان انجام شد که منجر به رشد ۴۰ درصدی عملکرد واحد بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی این شبکه نسبت به سال ۹۶ شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان نطنز، سیدمحمدمهدی نظام‌طاهری در جمع خبرنگاران از واکسیناسیون بیش از ۱۶۳ هزار دام این شهرستان خبر داد و اظهار کرد: صیانت از بهداشت عمومی و سرمایه‌های دامی از مهمترین رسالت‌های دامپزشکی است که با انجام واکسیناسیون بیماری‌های مشترک بین انسان و دام، اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: در سال گذشته ۱۶۳ هزار و ۱۲۵ نوبت‌سر واکسیناسیون در شهرستان انجام شد که منجر به رشد ۴۰ درصدی عملکرد واحد بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی این شبکه نسبت به سال ۹۶ شده است.

 رییس دامپزشکی نطنز تصریح کرد: در همان مدت ۱۴ هزار و ۴۵۲ راس دام سنگین و ۵۶ هزار و ۱۰۹ راس دام سبک علیه بیماری تب برفکی، ۶۰ هزار و ۷۷۵ راس دام سبک علیه بیماری آبله، ۱۷ هزار و ۴۲۱ راس دام سبک علیه بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک، ۲۰۹ قلاده سگ علیه بیماری هاری و ۱۴ هزار و ۱۵۹ راس دام سبک و سنگین علیه بیماری تب مالت واکسینه شدند و آزمایش تب مالت از پنج هزار و ۵۷۳ راس دام سنگین گرفته شد.

نظام‌طاهری با بیان اینکه رعایت ضوابط بهداشتی - قرنطینه‌ای نقش مهمی در کنترل بیماری‌ها دارد، خاطرنشان کرد: پوشش کامل واکسیناسیون دام‌های منطقه، ضدعفونی کردن دامداری‌ها و برگزاری کلاس‌های آموزشی با همکاری شوراهای اسلامی و دهیاری‌ها تأثیر مهمی در آشنایی دامداران با اصول بهداشتی، ضوابط قرنطینه‌ای، شیوه صحیح ضدعفونی و سمپاشی جایگاه دام داشته است.

کد خبر 378069

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.