خرید بیش از ۹ هزار جلد کتاب برای کتابخانه‌های شهرداری اصفهان

رییس اداره امور کتابخانه‌ها و سالن‌های مطالعه سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان از خریداری ۹ هزار و ۲۲۷ جلد کتاب برای کتابخانه‌های شهرداری از نمایشگاه بین‌المللی تهران خبر داد.

به گزارش ایمنا، طیبه فاطمی با اعلام این خبر اظهار کرد: هر سال مبلغی را به خرید کتاب از نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران اختصاص می‌دهیم و امسال نیز با شرکت در سی و دومین دوره این نمایشگاه تعداد ۹۲۲۷ جلد کتاب در ۳۴۴۸ عنوان از ۱۷۴ ناشر خریداری کردیم. ۱۵۰ میلیون تومان بودجه به این امر اختصاص داشت که با احتساب ۸۴ میلیون تومان تخفیف از نمایشگاه، ۲۳۴ میلیون تومان خرید انجام شد.

او افزود: این کتاب‌ها توسط متخصصان موضوعی شورای انتخاب برنامه و در تمام رده‌های دانش بشری از نمایشگاه کتاب تهران انتخاب شده و قرار است در اختیار تمام کتابخانه‌ها و سالن‌های مطالعه مناطق ۱۵ گانه شهر اصفهان قرار گیرد.

رییس اداره امور کتابخانه‌ها و سالن‌های مطالعه سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان ادامه داد: به دلیل استقبال بالا حجم خوبی از این کتاب‌ها به رمان‌های داخلی و خارجی اختصاص دارد. همچنین با توجه به نیاز کتابخانه‌های شهرداری اصفهان، در زمینه روانشناسی نیز کتاب‌های خوبی خریداری شده است.

فاطمی گفت: طبق سیاست‌های سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان قرار است در هر محله یک کتابخانه خوب نوجوان و یک کتابخانه در زمینه منابع برای رده سنی کودکان و نوجوانان داشته باشیم که کتاب‌های باکیفیتی نیز در این زمینه نیز خریداری شد.

وی ادامه داد: پیش از حضور در نمایشگاه کتاب تهران نیازهای مدیران شهری را اخذ کرده و بر اساس این نیازها و سیاست‌های سازمان، منابع مختلفی در حوزه‌های کارآفرینی، گردشگری، فرهنگ، اقتصاد فرهنگ و اقتصاد اطلاعات هم خریداری کردیم.

او تصریح کرد: این کتاب‌ها به مدت ۱۰ روز در قالب نمایشگاهی در کتابخانه مرکزی اصفهان در معرض دید شهروندان و مدیران قرار گرفت و قرار است از اواسط تیرماه امسال بین مراکز و کتابخانه‌ها توزیع شود.

رییس اداره امور کتابخانه‌ها و سالن‌های مطالعه سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان درباره برنامه کتابخانه‌های شهرداری در فصل کنکور سراسری و کارشناسی ارشد گفت: علاوه بر خرید کتاب‌های کمک‌درسی برای مراکز مطالعه، همایش جمع‌بندی، رفع اشکال و تست‌زنی از ۲۶ خردادماه با حضور اساتید برجسته این حوزه در کتابخانه مرکزی اصفهان برگزار می‌شود.

فاطمی درباره تعداد کتابخانه‌های تحت پوشش شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: با احتساب کتابخانه‌های وابسته به مناطق، کتابخانه‌های سازمان و کتابخانه‌های اختصاصی و تخصصی، حدود ۸۵ کتابخانه و سالن مطالعه در شهر اصفهان داریم.

کد خبر 377980

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.