سدهای گلپایگان میزبان گردشگران می‌شود

گلپایگان- فرماندار گلپایگان گفت: با توجه به وجود سد گلپایگان با ظرفیت ۳۶ میلیون مترمکعب و سد کوچری با ظرفیت ۲۰۷ میلیون مترمکعب در شهرستان، تفاهمنامه‌ای بین وزارت نیرو و میراث فرهنگی برای توسعه گردشگری منعقد شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان گلپایگان، حسین یارمحمدیان در جلسه شورای سرمایه‌گذاری و اشتغال این شهرستان از برپایی نمایشگاه توانمندی محصولات گلپایگان خبر داد و اظهار کرد: شش هزار نفر در ۱۳۴ واحد صنعتی و ۱۴ معدن شهرستان مشغول فعالیت هستند.

وی گفت: با پیگیری‌های نماینده شهرستان در مجلس، سرمایه‌گذاری ۸۰ میلیارد تومانی راه‌اندازی خط تولید پنیر سخت در دو فاز در شرکت پگاه انجام ‌شد که پس از بهره‌برداری زمینه اشتغال ۵۰ نفر را فراهم می‌کند.

فرماندار گلپایگان با بیان اینکه هیچ موردی از نارضایتی در واحدهای صنعتی شهرستان در اعتراض به وضعیت اقتصادی گزارش نشد، تصریح کرد: بعد از انقلاب ۶۴ هکتار زمین‌ به عناوین مختلف به مردم و صنعتگران واگذار شد که تنها اسناد ۱۹ هکتار از این اراضی صادر شد، بنابراین مشکل انتقال اسناد مالکیت اراضی شهرک‌های صنعتی و کشاورزی در جلسه‌ای با مدیران استان مطرح و پس از ۱۰ سال برطرف شد.  

یارمحمدیان خاطرنشان کرد: با توجه به وجود سد گلپایگان با ظرفیت ۳۶ میلیون مترمکعب و سد کوچری با ظرفیت ۲۰۷ میلیون مترمکعب در شهرستان، تفاهمنامه‌ای بین وزارت نیرو و میراث فرهنگی برای توسعه گردشگری منعقد شده است.

وی با بیان اینکه مطالبات شرکت‌های قطعه‌سازی از سایپا و ایران‌خودرو ۶۰ میلیارد تومان است، یادآور شد: مطالبات بهران‌موتور با تأخیر پرداخت ‌شد این در حالی است که این شرکت با ۶۰۰ کارگر طرف قرارداد ۱۵ قطعه‌ساز بخش خصوصی است.

فرماندار گلپایگان با بیان اینکه اگر مونتاژ موتور در گلپایگان صورت بگیرد حدود ۴۰ درصد هزینه‌های بخش صنعت کاهش می‌یابد، افزود: ۶۰ درصد قطعات موتور در این شهرستان ساخته می‌شود این در حالی است که امکان مونتا‍ژ کامل موتور در گلپایگان وجود دارد که از توجیه اقتصادی نیز برخوردار است.

یارمحمدیان با بیان اینکه به دو واحد صنعتی این شهرستان یکصد میلیون تومان تسهیلات اشتغال پرداخت شده است، افزود: ساختمان‌ شرکت استویا ظرف چهار ماه به پایان رسید و تا سه ماه آینده با سرمایه ۲۰۰ میلیارد تومانی به بهره‌برداری خواهد رسید.

کد خبر 377955

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.