سمپاشی درختان منطقه برای پیشگیری از حمله آفت‌ها

مدیر منطقه ۱۱ شهرداری اصفهان گفت: سمپاشی عمومی و شست وشوی درختان و درختچه‌های سطح منطقه به منظور مقابله با آفات مکنده شامل شته‌ها و شپشک‌ها و سوسک برگ‌خوار نارون از اقدامات حوزه فضای سبز منطقه است.

حمید اشرفی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: عملیات خاکبرداری منبع ذخیره آب ۲۵۰۰ متر مکعبی در ضلع جنوبی میدان اخلاص در حال انجام است، هزینه احداث این منبع آب سه میلیارد تومان است که دو میلیارد تومان آن نقدی و یک میلیارد آن غیرنقدی تامین شده است.

وی با بیان اینکه ۱۲ مخزن ذخیره آب در نقاط مختلف شهر اصفهان در حال ساخت است، افزود: شهرداری اصفهان ۱۰۰ لیتر بر ثانیه پساب از پساب خانه شاهین شهر واقع در شمال شهر اصفهان دریافت می‌کند که ۷۰ لیتر بر ثانیه این پساب در طول روز مصرف شده و ۳۰ لیتر بر ثانیه آن در مخازن سطح منطقه ذخیره می‌شود تا در طول روز در سیستم آبیاری سطح شهر جاری و استفاده شود، آب شب‌هنگام در مخزن ذخیره شده و در طول روز در فضای سبز خیابان امام خمینی(ره) و دیگر نواحی استفاده می‌شود.

مدیر منطقه ۱۱ شهرداری اصفهان از نصب و راه‌اندازی الکترو موتور چاه‌های فضای سبز خبر داد و گفت: راه‌اندازی الکتروموتور در خیابان درخشان و راه‌اندازی موتور و پمپ چاه بوستان امام رضا از جمله اقدامات شهرداری برای استفاده از چاه‌های سطح منطقه است.

اشرفی خاطر نشان کرد: عملیات لایروبی و علف زدایی مادی‌های سطح منطقه شامل مادی سودان، روداب، گلستان، مادی کی رهنان و پرتمان انجام شده که این اقدام با هدف مقابله با روان‌آب‌ها و آب گرفتگی معابر صورت گرفته تا در شرایط جاری شدن حجمی از آب مسیر انتقال باز باشد.

وی تاکید کرد: مادی‌ها شریان‌های حیاتی برای انتقال آب است و باید از گرفتگی آن جلوگیری شود.

مدیر منطقه ۱۱ شهرداری اصفهان گفت: سمپاشی عمومی و شست وشوی درختان و درختچه‌های سطح منطقه با استفاده از ۱۲۲ هزار لیتر محلول سم به منظور مقابله با آفات مکنده شامل شته‌ها و شپشک‌ها و سوسک برگ خوار نارون و ۱۲ هزار لیتر محلول آب و صابون پتاسیم برای شست وشو از دیگر اقدامات حوزه فضای سبز منطقه است.

اشرفی افزود: رفع خطرات برخی درختان در سطح منطقه برای پیشگیری از سقوط آنها در خیابان مطهری، ابوذر، شهدا شریف و شهیدان، کند و کوب و آماده‌سازی باغچههای گل فصل به مساحت پنج هزار و ۲۹۷ متر مربع، کاشت و واکاری تعداد دو هزار و ۹۲۷ درخت و درختچه و کاشت گل فصلی و دائم به مساحت شش هزار و ۴۹۷ متر مربع از دیگر اقدامات انجام شده است.

وی عنوان کرد: ترمیم لوله و سیستم آبیاری تحت فشار در خیابان امام خمینی، مادی کی رهنان و مادی پرتمان به منظور جلوگیری از هدرفت آب در شرایط کم‌آبی انجام می‌شود.

 مدیر منطقه ۱۱ شهرداری اصفهان ادامه داد: رفع نواقص و ساماندهی سرویس‌های بهداشتی منطقه شامل سرویس‌های بهداشتی بوستان امام رضا، پارک شاهد، پارک محلی لیمجیر و گلزار شهدای رهنان نیز طی یک ماه گذشته انجام شده است.

کد خبر 377854

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.