خانواده شهدا دوشادوش مردم در راهپیمایی روز قدس

حضور حداکثری خانواده شهدای دفاع مقدس و مدافع حرم در راهپیمایی روز قدس نشان می دهد مسئله فلسطین خط قرمز خانواده معزز و گرامی شهدا و فرزندان رشیدشان نیز هست و این خانواده ها در این روز به نوعی از سایر شرکت کنندگان در راهپیمایی روز جهانی قدس میزبانی می کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، روز جهانی قدس یکی از روزهای مقدس برای همه مسلمانان جهان است و مردم آزاده و حق طلب جهان در این روز با شرکت در راهپیمایی های میلیونی انزجار و تنفر خود را از استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا و ایادی آن در منطقه همچون اسراییل اعلام می کنند.

شرکت و حضور ده ها میلیون نفر در سراسر جهان در راهپیمایی روز جهانی قدس نشان می دهد که این روز نه تنها برای مسلمانان بلکه برای پیروان سایر ادیان نیز مقدس و قابل احترام است.

در این میان خانواده شهدا نیز که هدف اصلی فرزند شهید خود را دفاع از آرمان های امام راحل می دانند با حضور در این راهپیمایی انزجار و تنفر خود را از استکبار جهانی اعلام می کنند و خواستار آزادی قدس شریف می شوند.

خانواده شهدای مدافع حرم نیز که فرزند خود را در خارج از مرز های کشور از دست داده اند در این راهپیمایی می آیند تا به دنیا ثابت کنند شهادت فرزندشان در خارج از مرز های کشور با هدفی غیر از آزادی قدس شریف صورت نگرفته است و فلسطین مسئله اصلی جهان اسلام است.

آزادی قدس شریف؛ آرزوی دیرینه رزمندگان

فیروزه احسانی، مادر شهید جهانبخش احسانی از شهدای دوران دفاع مقدس در حاشیه راهپیمایی روز قدس به خبرنگار ایمنا می گوید: آرمان های حضرت امام خمینی (ره) خط قرمز فرزند من و همه شهدای دوران دفاع مقدس بوده است و بی شک ما به عنوان نمایندگان این شهدا وظیفه داریم پس از شهادت آنان با حضور در راهپیمایی روز قدس از این آرمان ها دفاع کنیم.

وی ادامه می دهد: آزادی قدس شریف آرزوی دیرینه همه رزمندگان است و شهدا نیز مکررا در وصیتنامه‌هایشان به این موضوع اشاره کرده اند که فلسطین به عنوان قبله اول مسلمانان بسیار مقدس است و باید به مسلمانان برگردانده شود.

این مادر شهید خاطر نشان می کند: امثال آمریکا و اسراییل قدرت ایستادگی و مقاومت در برابر این مردم غیور و با شرافت را ندارند و بی شک اتحاد و همبستگی مردم مسلمان جهان می تواند ضربه محکمی بر دهان این مستکبران باشد. ملت های مسلمان در سراسر جهان باید از دولت های خود بخواهند که موضعگیری‌های حق‌طلبانه در زمینه مسئله فلسطین داشته باشند.

مردم ایران الگوی مقاومت فلسطینی‌ها هستند

در میان جمعیتی که برای راهپیمایی به میدان امام خمینی اصفهان آمده اند پدر شهید احمد ترکان نیز دیده می شود که با قاب عکس فرزند شهیدش در دست به راهپیمایی آمده است و با جوان ها صحبت می کند.

این پدر شهید درباره علت استقبال مردم از برگزاری این راهپیمایی به خبرنگار ایمنا می گوید: برخی رسانه های غربی معتقدند جمعیتی که در جمهوری اسلامی ایران هر سال به راهپیمایی ها می آید کمتر از سال های قبل است و صدا وسیمای جمهوری اسلامی ایران از آرشیو فیلم ها وتصاویر سال های قبل استفاده می کند.

وی ادامه می دهد: این در حالی است که جمعیت هر سال افزایش می یابد و هر ساله مردم بیشتری به راهپیمایی روز قدس می آیند و زمانی که جمعیت مردم هر سال افزایش پیدا می کند چرا صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران باید از آرشیو فیلم های سال های قبل استفاده کند؟ این گفته رسانه های غربی نیز مانند بسیاری از گفته های دیگرشان غلط و اشتباه است.

اسماعیل ترکان می گوید: اسراییل غاصب با غصب کردن حق مظلومان فلسطینی و تحت فشار قرار دادن مردم این کشور به جهانیان ثابت کرده است که این کشور به عنوان یک رژیم دست نشانده آمریکا چهره واقعی ایالات متحده که چهره ای خشن و جنگ طلب است را به مردم نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه مردم ایران الگوی مقاومت فلسطینی ها هستند می گوید: بی شک نقش مردم ایران در ایجاد فرهنگ و روحیه مقاومت در مردم فلسطین و مظلومان این کشور غیرقابل انکار است. باید توجه داشته باشیم که یکی از ارکان اصلی پیروزی در انقلاب اسلامی پایداری مقاومت بود و مردم فلسطین نیز هم اکنون در حال استفاده از این راهبرد می باشند.

خانواده شهدای مدافع حرم نیز به عنوان الگوی مقاومت در خارج از مرز های کشور امروز به راهپیمایی روز جهانی قدس آمده اند و در جمعیت از آرمان های شهدای خود می گویند.

ملت فلسطین تنها نیست

یکی از مادران شهدای مدافع حرم معتقد است: حضور حداکثری مردم غیور و انقلابی مردم اصفهان در راهپیمایی روز قدس نشان می دهد که همان گونه که فرزندان اصفهان در دفاع از حرم اهل بیت در صف اول قرار داشتند در دفاع از حریم الهی نیز در صف اول قرار دارند.

وی به خبرنگار ایمنا می گوید: حضور این مردم در راهپیمایی ها و حمایت از نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تجدید پیوند ایشان با خانواده های شهدا و شهدای گرانقدر مدافع حرم است. مردم قدردان زحمات شهدای مدافع حرم هستند و مانند آنها تا پای جان از انقلاب و رهبری خود دفاع خواهند کرد.

این مادر شهید ادامه می دهد: حضور مردم ایران و مردم سایر نقاط جهان در این راهپیمایی پیام مهم و بسیار صریحی برای آمریکا دارد و آن این است که سیاست های استکبار جهانی در منطقه، سیاست های شکست خورده ای است و عمر این نظام امپریالیستی رو به پایان است.

وی خاطر نشان می کند: پیام حضور این مردم برای فلسطینی ها نیز این است که ملت مظلوم فلسطین در برابر اسراییل و ایالات متحده تنها نیستند و ملت های جهان از آنها تا پای جان حمایت می کنند.

مشاهدات میدانی خبرنگار ایمنا، حاکی از آن است که امسال و در پاسخ به فراخوان رهبر معظم انقلاب و دعوت سایر مسئولان و دلسوزان نظام جمهوری اسلامی و همچنین با توجه به تحولات اخیر در سطح جهان و منطقه، بخصوص مطرح شدن بحث معامله قرن و نشست اخیر شورای همکاری خلیج فارس، جمعیت بیشتری از قشرهای مختلف مردم با بصیرت، انقلابی و ولایتمدار اصفهان در راهپیمایی روز قدس شرکت کرده‌اند و خانواده شهدا که به نوعی خود را میزبان این جمعیت می دانند در کنار آنها حاضر و بر علیه استکبار جهانی شعار می دهند.

گزارش از سپهر زارع_خبرنگار ایمنا

کد خبر 377761

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.