آغاز برداشت گل‌محمدی از مزارع گلپایگان

گلپایگان- مدیرجهادکشاورزی گلپایگان گفت: بالغ بر ۱۵۰ هکتار از اراضی این شهرستان به کشت گل‌محمدی اختصاص یافته که اکنون ۱۰۰ هکتار آن بارور است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان گلپایگان، حیدرعلی گل‌محمدی امروز (پنجشنبه) در حاشیه بازدید کارمندان زن ادارات این شهرستان از مزارع گل‌محمدی با بیان اینکه کاشت گل‌محمدی از سیاست‌های وزارت جهاد کشاورزی برای تغییر الگوی کشت است، اظهار کرد: این گیاه به شرایط کم آبی مقاوم است.

وی با بیان اینکه در این شهرستان بالغ بر ۱۵۰ هکتار از اراضی به کشت گل‌محمدی اختصاص یافت و اکنون ۱۰۰ هکتار آن بارور است، افزود: عملکرد برداشت گل‌محمدی چهار تن در هکتار است و پیش‌بینی می‌شود امسال ۳۰۰ تن از این محصول در شهرستان برداشت شود.

مدیر جهاد کشاورزی گلپایگان با بیان اینکه گل‌محمدی پس از برداشت از مزارع در صنایع تبدیلی شهرستان استفاده و مازاد آن به کاشان صادر می‌شود، گفت: گل‌محمدی باید در ساعات ابتدایی صبح و بدون تأخیر برداشت شود، اما کشاورزان منطقه در روش‌ دستچین با کمبود نیروی انسانی و در روش مکانیزه با نبود ماشین‌آلات مدرن مواجه هستند.

وی با بیان اینکه برداشت گل‌محمدی از ابتدا تا پایان خردادماه انجام می‌شود، اظهار کرد: باتوجه به شرایط اقلیمی و آب و هوایی و حاصلخیزی خاک شهرستان، محصول گل‌محمدی از کیفیت و مرغوبیت خاصی برخوردار است و با توجه به شرایط کم آبی کشور توجیه اقتصادی دارد.

کد خبر 377673

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.