راه‌اندازی نرم‌افزار هوشمند جمع‌آوری زباله خشک از منازل شهروندان

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد از طراحی و پیاده‌سازی نرم‌افزار هوشمند جمع‌آوری زباله خشک از منازل و اجرای فاز نخست استفاده از این اپلیکیشن کاربردی در نواحی ۱ ، ۲ در منطقه ۹ به صورت پایلوت خبر داد.

به گزارش ایمنا، محمدجواد رجائیان با اشاره به ضرورت جداسازی زباله‌ها و پسماندها در راستای انجام بهتر و موفقیت‌آمیز عملیات بازیافت، اظهار کرد: نرم‌افزار هوشمند همراه جمع‌آوری زباله خشک از درب منازل به عنوان بخشی از سامانه یکپارچه خدمات سازمان پسماند (سیمپ)، با هدف تسهیل در ارائه خدمات به شهروندان مشهدی و افزایش مشارکت آن‌ها در زمینه جمع‌آوری و تحویل زباله خشک (از مبداء)، به درخواست سازمان مدیریت پسماند به عنوان بهره‌بردار و فاوا به عنوان مجری، طراحی و پیاده‌سازی شده است.

وی افزود: استفاده از این اپلیکیشن همراه از ابتدای خرداد جاری به صورت پایلوت در نواحی ۱ و ۲ منطقه ۹ شهر مشهد در حال انجام است.

رجائیان در خصوص ویژگی‌های این نرم‌افزار هوشمند تصریح کرد: سهولت دسترسی به نرم‌افزار، تسریع در فرآیند جمع‌آوری زباله، امکان نظارت دقیق بر میزان زباله جمع‌آوری شده و کاهش هزینه‌های تفکیک، امکان زمانبندی برای مراجعه دریافت زباله و ارائه تسهیلات مالی و خدماتی از طریق کسب امتیازات داخلی نرم‌افزار، جزء مهم‌ترین ویژگی‌های نرم‌افزار است که در نهایت امید است با مشارکت هرچه بیشتر شهروندان، باعث حذف مراجعه حضوری به ایستگاه‌های تفکیک زباله شود.

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد اضافه کرد: در این سیستم، شهروندان به وسیله تلفن همراه خود در تمامی ساعات شبانه‌روز امکان ثبت درخواست جمع‌آوری زباله خشک را خواهند داشت و ماموران طبق برنامه زمانبندی اعلام‌شده از سوی شهروند، در خصوص تحویل آنی یا زمانبندی‌شده زباله به آدرس اعلام‌شده مراجعه و اقدام به جمع‌آوری بسته‌ها می‌کنند.

وی گفت: به منظور تشویق شهروندان به استفاده از نرم‌افزار هوشمند همراه جمع‌آوری زباله خشک از منازل، تسهیلات مالی مناسبی در نظر گرفته شده که انتظار می‌رود پس از فاز نخست انجام طرح در نواحی یادشده، شاهد افزایش همکاری و مشارکت بیشتر شهروندان در انجام تفکیک زباله از مبدا باشیم.

رجائیان با اشاره به اینکه در فاز نهایی طرح، استفاده از نرم‌افزار کل شهر مشهد را پوشش خواهد داد، اظهار کرد: شهروندان نواحی ذکر شده می‌توانند نرم‌افزار هوشمند همراه جمع‌آوری زباله خشک از درب منازل را از آدرس mobile.mashhad.ir دانلود کرده و از خدمات آن بهره‌مند شوند.

کد خبر 377489

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.