رونمایی از نقشه گردشگری بازار اصفهان در حوزه صنایع دستی

مدیر مرکز پژوهش، خلاقیت‌ها و فناوری‌های نوین شهرداری اصفهان گفت: همزمان با روز جهانی صنایع دستی از نقشه گردشگری بازار اصفهان در حوزه صنایع دستی رونمایی خواهد شد.

 سعید ابراهیمی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا به برنامه های مرکز پژوهش، خلاقیت‌ها و فناوری‌های نوین شهرداری اصفهان به مناسبت روز جهانی صنایع دستی اشاره و اظهارکرد: به مناسبت روز جهانی صنایع دستی تورهای گردشگری برای شهروندان جهت رفتن به مراکز و نقاط مهم و استراتژیک صنایع دستی اصفهان آشنایی آنها با اساتید و فرایند تولید صنایع دستی برگزار می‌شود.

وی افزود: برنامه دیگری که به مناسبت روز جهانی صنایع دستی تدارک دیده شده، برنامه نمادین چکش است که افتتاحیه برنامه‌های این روز به دست شهردار و معاونان ایشان صورت می‌گیرد.

مدیر مرکز پژوهش، خلاقیت‌ها و فناوری‌های نوین شهرداری اصفهان از برگزاری نمایشگاه صنایع دستی و گردشگری خبر داد و تصریح کرد: این نمایشگاه از روز ۲۸ تا ۳۱ خردادماه ماه سال‌جاری در محل پل تاریخی شهرستان برگزار می‌شود و شهرداری اصفهان، سازمان میراث فرهنگی و سایر دستگاه ها از جمله شرکت‌کنندگان در این نمایشگاه هستند.

وی با بیان اینکه در آستانه روز جهانی صنایع دستی بنرهای سطح شهر همراستا با گرامیداشت روز جهانی صنایع دستی مزین خواهد شد، افزود: تنظیم تفاهم‌نامه‌ای بین دبیرخانه شهر خلاق و شهر جهانی صنایع دستی فی مابین شهرداری اصفهان و معاونت صنایع دستی میراث فرهنگی از دیگر برنامه های در نظر گرفته شده است تا بتوانیم همگرایی بیشتری بین این نهاد بزرگ در حوزه صنایع دستی برقرار کنیم.

ابراهیمی گفت: دیگر اقدام مورد توجه این است که در فضای مجازی ارتباطی بین ۲۰۰ شهر خلاق و ۱۳ شهر خواهر خوانده اصفهان در روز جهانی صنایع دستی برقرار و این روز را از طریق کارت پستال مجازی و ویژه نامه‌ای به صورت دو زبانه به آنها تبریک بگوییم.

کد خبر 377474

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.