انتقاد سناتور ارشد آمریکایی از سیاست‌های ترامپ در قبال ایران

یک سناتور ارشد آمریکایی با افزایش یافتن تنش‌های اخیر میان آمریکا و ایران از دونالد ترامپ انتقاد کرد و گفت که وی از رخدادهای پیشین در این باره درس نگرفته‌ است.

به گزارش ایمنا، به نقل از فاکس‌نیوز، برنی سندرز، سناتور آمریکایی و کاندیدای دموکرات ریاست جمهوری آمریکا روز دوشنبه در این باره گفت: «اگر باورتان شود، ترامپ و افراد کابینه‎اش به وضوح چیزی از جنگ هولناک مهیب عراق نیاموخته‌اند و کسانی مانند جان بولتون و افرادی دیگر وجود دارند که درباره ضرورت جنگ با ایران حرف می‌زنند».

سندرز در ادامه گفت: «اگر فکر می‌کنید جنگ عراق یک فاجعه بود، من به شدت معتقدم که جنگ با ایران، بسیار بدتر خواهد بود. نه تنها جنگ با ایران یک فاجعه خواهد بود بلکه غیرقانونی نیز هست».

در مدتی که با اظهارات ضد و نقیض دونالد ترامپ و برخی مقامات کابینه وی یک جنگ روانی درباره احتمال بروز تنش‌های بیشتر میان آمریکا و ایران به راه افتاده است، انتقادهای بسیاری به این رویکرد کابینه کنونی آمریکا وارد شده و نسبت به تأثیر آن هشدارهایی داده شده است.

چندی پیش ۷۶ تن از مقامات سیاسی و نظامی بازنشسته آمریکایی در نامه‌ای سرگشاده خطاب به دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا درباره بالا رفتن تنش‌ها میان تهران و واشنگتن هشدار دادند.

امضاکنندگان این نامه که با هماهنگی کالج آمریکایی که متشکل از رهبران امنیت ملی، کنسرسیومی متشکل از ژنرال‌ها، دریاداران، سفرا و مقامات دولتی بازنشسته آمریکا است و اعضای آن متعهد به تقویت امنیت ملی آمریکا از مسیرهایی همچون برگزاری جلسات گفت‌وگو و تأثیرگذاری بر تصمیم‌گیرندگان و سیاستگذاران، اطلاع رسانی و آموزش عمومی هستند، تهیه شده است که در آن نگرانی عمیقی درباره افزایش اختلافات با ایران در منطقۀ خلیج فارس اعلام شده است.

امضا کنندگان در این نامه هشدار داده‌اند که درگیری با ایران، چه یک انتخاب باشد و چه حاصل یک محاسبۀ غلط، پیامدهایی غم‌انگیز در منطقۀ خاورمیانه که هم اکنون بی‌ثبات است به همراه خواهد داشت و آمریکا را وارد درگیری دیگری با هزینه‌های سنگین نظامی، انسانی و ژئوپلیتیک می‌کند.

منبع: ایسنا

کد خبر 377426

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.