طرح جمع‌آوری شیشه و پسماندهای الکترونیکی و الکتریکی در منطقه 19 کلید خورد

در راستای جمع‌آوری ضایعات قابل بازیافت، لاستیک‌های فرسوده از سطح منطقه توسط اداره مدیریت پسماند و شیشه و پسماندهای الکترونیکی و الکتریکی در 23 غرفه بازیافت منطقه 19 شهرداری تهران جمع‌آوری می‌شود.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه 19 شهرداری تهران، سعیدصالح محمود رباطی، معاون خدمات شهری و محیط زیست با اعلام این خبر اظهار کرد: لاستیک‌های فرسوده، شیشه، پسماندهای الکترونیکی و الکتریکی با مشارکت نیروهای اجرایی اداره مدیریت پسماند و خدمات شهری با خودروهای ملودی، کامیون و خاور از غرفه‌ها جمع‌آوری می‌شوند.

وی ادامه داد: پس از جمع‌آوری ضایعات قابل بازیافت بخشی به ایستگاه پسماند و سایر آن‌ها برای استفاده مجدد به پیمانکار مربوطه تحویل داده می‌شود.

رباطی با اشاره به اینکه توسعه تکنولوژی در جامعه کنونی منجر به افزایش ضایعات الکتریکی و الکترونیکی شده است، تصریح کرد: از این‌رو بازیافت این ضایعات برای حفظ محیط زیست ضروری است و بازگرداندن آن به چرخه مصرف، منجر به صرفه‌جویی منابع و حفظ محیط زیست می‌شود؛ ضمن اینکه کلاس‌های آموزشی با محوریت آموزش خطرات پسماندهای الکتریکی و الکترونیکی و لزوم تفکیک آن برای شهروندان توسط کارشناسان اداره مدیریت پسماند برگزار می‌شود.

معاون خدمات شهری و محیط زیست افزود: از 23 غرفه موجود در نواحی پنجگانه یک هزار و 464 کیلوگرم ضایعات قابل بازیافتی چون شیشه، 11 هزار کیلوگرم لاستیک و یک هزار و 430 کیلوگرم پسماندهای الکتریکی و الکترونیکی با مشارکت شهروندان جمع‌آوری شده است.

وی در تشریح سایر اقدامات اداره مدیریت پسماند این حوزه بر آموزش مجدد چهره به چهره شهروندان ناحیه یک اعم از خانوار و اصناف با ارائه پوستر خرید اقلام مصرفی غرفه‌ها به منظور ترغیب شهروندان به تفکیک پسماند خشک از مبدا با حضور 10 نفر از آموزشگران و خودرو ملودی تاکید کرد.

کد خبر 377369

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.