لکه‌گیری چمنی با گونه مقاوم به کم آبی

مدیر منطقه یک شهرداری اصفهان گفت: منطقه یک شهرداری اصفهان ۵۸۰ هزار متر مربع فضای سبز دارد، با توجه به اهمیت اصلاح سیستم آبیاری در سطح منطقه برنامه‌هایی برای استفاده بهینه از منابع آبی در دستور کار قرار دارد.

مهین شکرانی در گفت وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: این منطقه تعداد مشخصی چاه‌های اخصاصی برای تامین منابع آبی مورد نیاز خود دارد، اما بنا بر اعلام معاونت خدمات شهری شهرداری و سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری، آب بعضی از چاه‌های سطح منطقه در شرایط اضطرار قرار دارد به همین دلیل با تانکر و یا از طریق لوله آب به مناطق مجاور انتقال داده می‌شود.

وی تاکید کرد: از سال گذشته تا کنون میزان برداشت از چاه‌های منطقه به وسیله کنتور رصد می‌شود، این کنتورها میزان برداشت آب را اعلام می‌کند، بعضی از چاه‌ها به دلیل نداشتن مجوز و برخی دیگر به دلیل بازدهی پایین و مصرف انرژی از مدار مصرف خارج شده است.

مدیر منطقه یک شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: برنامه‌ریزی ایجاد و تکمیل سیستم‌های آبیاری قطره‌ای و تعویض لوله‌های فرسوده که از سال گذشته آغاز شده است، همچنان در دستور کار قرار دارد.

شکرانی با اشاره به طرح‌های چهارچوب دار سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان، افزود: بخش عمدهای از سیستم آبیاری تحت فشار در سال جاری اجرا شده است، اصلاح روش‌های کاشت و تکثیر گونه‌های مقاوم به کم آبی نیز در دستور کار قراردارد.

وی ادامه داد: جایگزینی چمن‌های پر مصرف با چمن‌ها و درختانی با نیاز آبی کمتر و آموزش کارگران فضای سبز، پرسنل و باغبان‌ها جزء برنامه‌های سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان برای تمام مناطق است.

مدیر منطقه یک شهرداری اصفهان افزود: بخش عمده‌ای از آبیاری فضای سبز توسط باغبانان انجام می‌شود بنابراین آموزش آبیاری صحیح فضای سبز و استفاده بهینه از منابع آبی ضرورت دارد.

لکه گیری چمن‌ها

شکرانی خاطرنشان کرد: طرحی به منظور لکه گیری چمن‌ها و احداث معبرهای ضروری ابلاغ شده و در دستور کار قرار دارد، در این راستا قسمت‌هایی که با چمن پر نیاز آبی پوشیده شده به طور کامل جمع و لکه گیری چمن با نوع مقاوم به کم‌آبی انجام می‌شود.

وی عنوان کرد: ایجاد مسیر یا معبر در کنار فضای سبز چمنی یا برخی قسمت‌های پوشیده شده با چمن، با موافقت معاونت عمران منطقه و معاونت‌های‌ بالادستی و در راستای طرح‌های بهسازی انجام می‌شود.

کد خبر 377273

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.