هفته‌ای با طعم سینمای فرانسه

هر هفته یکشنبه ها می توانید رویدادهای مهم فرهنگ و هنر جهان را در ایمنا دنبال کنید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، هفته گذشته با آغاز جشنواره کن و تمام شدن سریال پر طرفدار بازی تاج و تخت، فرهنگ و هنر جهان درگیر حواشی و اخبار سینمایی بود. در ادامه مشروح رویدادها را می‌خوانید:

تارانتینو بعد از بیست و پنج سال بر روی فرش قرمز کن: جدیدترین ساخته کویینتین تارانتینو با عنوان " روزی روزگاری در هالیوود" که پس از کشمکش‌های فراوان به جشنواره کن رسید، هفته گذشته برای تماشاگران این جشنواره به نمایش درآمد. حضور بازیگران این فیلم از قبیل لئوناردو دی کاپریو، برد پیت و مارگو رابی، یکی از پرستاره‌ترین فرش قرمزهای امسال کن را رقم زد.تماشاگران بعد از تماشای فیلم، به مدت هفت دقیقه عوامل این فیلم را تشویق کردند.

راننده تاکسی در صدر جدول بهترین‌های کن: هیات داوران جشنواره کن فهرستی از بهترین فیلم‌هایی که تا کنون به عنوان بهترین فیلم برنده نخل طلای کن شده‌اند، منتشر کرد. فیلم راننده تاکسی مارتین اسکورسیزی در رتبه نخست این فهرست قرار دارد و طعم گیلاس عباس کیارستمی، در رتبه بیست و پنجم این فهرست و بالاتر از آثار کارگردانانی چون دیوید لینچ و ترنس مالیک قرار دارد.

پایان مأیوس کننده بازی تاج و تخت: یکشنبه هفته گذشته، آخرین قسمت از سریال بازی تاج و تخت منتشر شد و با واکنش شدید بینندگان همراه بود. اکثر قسمت‌های این فصل، پایین‌ترین امتیازها را از سوی تماشاگران کسب کردند و قسمت آخر این سریال، به عنوان ضعیف‌ترین قسمت فصل آخر شناخته شد. با پایان مأیوس کننده این سریال، خشم بسیاری از تماشاگرانی که بیش از هشت سال عمر خود را صرف دیدن این سریال کردند، برانگیخته شد.

جان ویک قهرمانان را شکست داد: قسمت سوم مجموعه فیلم‌های جان ویک با عنوان "پارابلوم" هفته گذشته اکران شد و توانست ظرف مدت چهار روز پس از اکران، فیلم انتقامجویان: پایان بازی را از صدر جدول فروش کنار بزند و رده اول باکس آفیس برسد. همچنین خبر ساخته شدن قسمت چهارم جان ویک نیز از سوی تهیه کنندگان، منتشر شد.

یک نویسنده زن عرب برنده جایزه ادبی بوکر شد: "جوخه الحارثی" نویسنده عمانی برنده جایزه پنجاه هزارپوندی بوکر شد. این نویسنده عرب زبان برای رمان "اجرام آسمانی" که داستان خانواده‌ای است که در یکی از جزایر عمان زندگی می‌کنند، این جایزه را به همراه مترجم رمانش برنده شد. یکی از شرایط شرکت در جایزه بوکر آن است کتاب‌ها حتماً به زبان انگلیسی نوشته یا ترجمه شده باشند.

عاشقانه توماس کرامول به پایان می‌رسد: زمان انتشار سومین و آخرین جلد از رمان عاشقانه تاریخی هیلاری فینتل که پیرامون زندگی توماس کرامول صدر اعظم هنری هشتم نوشته شده است، مارس سال ۲۰۲۰ اعلام شد. عنوان آخرین جلد از این رمان‌ها "آیینه و نور" نام دارد. هیلاری فینتل برای دو قسمت قبلی این مجموعه رمان نیز با عناوین "تالار گرگ" و "اجساد را بالا بیاورید" برنده جایزه بوکر شده بود.

کد خبر 377260

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.