۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۴
نگاره "ذهن" بر روی بوم نقاشی

"ذهن" راوی گذر زندگی هنرمند ۷۵ ساله خوش ذوق و سلیقه‌ای است که با تصویرسازی نقوش ذهنی روح خود را ارضا می‌کند. این هنرمند ماهر که "عباس خلیلی" نام دارد اینک آثار خود را در گالری هرمس برای علاقه‌مندان به نمایش گذاشته است.

عباس خلیلی در گفت‌وگو با خبرنگارایمنا اظهار کرد: نقاشی‌های روی بوم در گذر یک عمر زندگی و با ایجاد سبک خلق شده‌اند و طبیعت آن‌ها از درون ذهنم خلق شده است.

وی افزود: هر تابلو برای خود بیان و معنی عرفانی دارد که انتزاعی است و برای بیانش به فردی صاحب‌نظر نیاز است تا من دیگر سخن نگویم.

این هنرمند گفت: نمایشگاه‌های این آثار در طول یک سال و نیم گذشته در شهرهای شیراز، اصفهان و کرمان برگزار شده و همه این آثار روانکاوی شده است.

خلیلی تصریح کرد: از پنج سالگی کشیدن نقاشی را آغاز کردم و در ۱۲ سالگی طبیعت گردی را با فتح قله‌ها، جنگل رفتن‌ها گذراندم هنرهای مختلف مانند قلم زنی، میناکاری، ریخته گری راتجربه کرده‌ام اما این نقاشی است که روح مرا ارضا می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: این آثار بدون موضوع خلق شده‌اند و زمانی که دیگران درخواب به سر می‌برند ذهن من تصویر می‌سازد و دستم روی بوم تصویر را جلوه واقعی می‌دهد.

به گزارش ایمنا، نمایشگاه مروری بر آثار عباس خلیلی از ۳ تا ۹ خرداد از ساعت ۱۰ تا ۱۳ و ۱۷ تا ۲۰ در گالری هرمس واقع در خیابان کمال اسماعیل، کوچه گلخانه میزبان هنر دوستان خواهد بود.

کد خبر 377211

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.