رانندگان با دریافت ۳۰ نمره منفی از رانندگی محروم می‌شوند

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی استان از محرومیت رانندگان متخلف از رانندگی در صورت رسیدن به حد نصاب ۳۰ نمره منفی خبر داد.

به گزارش ایمنا، سرهنگ رضا رضایی اظهار کرد: طبق ماده‌ هفت قانون رسیدگی به تخلفات چنانچه راننده‌ای مرتکب تخلفات ۲۰‌ گانه حادثه سازو خطر آفرین مانند سرعت و سبقت غیرمجاز، حرکت در خلاف جهت، عبور از چراغ قرمز، رانندگی در حالت مستی، عدم توجه به فرمان پلیس و دیگر تخلفات شود، علاوه بر اعمال قانون نمره منفی نیز در گوهینامه او درج می شود.

وی افزود: راننده برای بار اول درصورت رسیدن به حدنصاب ۳۰ نمره منفی برای مدت سه ماه از رانندگی محروم ورانندگی آنان به منزله فقدان گواهینامه محسوب شده ودرصورت رانندگی برابر با مقررات علاوه بر توقیف وسیله نقلیه آنان به مراجع قضایی جهت اجرای مقررات اعم از جریمه وحبس معرفی خواهند شد.

رییس پلیس راهور استان اصفهانادامه داد: اگر راننده‌ای برای بار دوم به حد نصاب ۲۵ نمره منفی برسد برابر قانون برای مدت شش ماه از رانندگی محروم ودر مرتبه سوم چنانچه به حدنصاب ۲۰ نمره منفی برسد گواهینامه شخص ابطال و بعد از پرداخت جریمه ۱۵۰ هزار تومانی به حساب خزانه کشور و گذشت یکسال می تواند نسبت به اخذ مجدد گواهینامه اقدام کند.

وی از رانندگان خواست ، ضمن رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی از رانندگی کردن با سرعت غیر مجاز و نامطمئن اکیدا خودداری کنند تا شاهد وقوع حوادث تلخ رانندگی نباشیم.

کد خبر 377164

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.