علت بوی نامطبوع رودخانه زاینده‌رود مشخص شد

مدیرکل ستاد مدیریت بحران استان اصفهان گفت: ریختن مشتقات نفتی در حاشیه رودخانه زاینده‌رود و جاری شدن بخشی از این مشتقات در رودخانه علت بوی نامطبوع در این رودخانه بود.

منصور شیشه فروش در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص بوی نامطبوعی که شب جمعه در اطراف رودخانه زاینده رود استشمام شد، اظهار کرد: تعدادی از ساکنان مناطق حاشیه زاینده‌رود به ویژه در اصفهان و فلاورجان نسبت به استشمام بویی شبیه گاز انتقاد کرده و خواستار پیگیری این امر شدند.

وی با بیان اینکه پس از اعلام این ماجرا، تیم‌های گشت محیط زیست و آب منطقه‌ای فعالیت خود را برای پیگیری آغاز کردند، افزود: در بررسی‌ها مشخص شد که فردی خاطی ته مانده مشتقات نفتی را در خاک‌های اطراف زاینده رود در محدوده بین فلاورجان و درچه تخلیه کرده است.

مدیرکل ستاد مدیریت بحران استان اصفهان با بیان اینکه بخشی از این مشتقات وارد رودخانه شده و  باعث انتشار بیشتر بو در منطقه شده است، ادامه داد: نیروی انتظامی در حال پیگیری پرونده و دستگیری فرد خاطی است.

شیشه‌فروش با بیان اینکه اقدامات پاکسازی حریم رودخانه توسط نیروهای آب منطقه‌ای انجام شده است، اضافه کرد: به شرکت آب منطقه‌ای اصفهان توصیه می‌شود که نسبت به تسریع در ساماندهی کامل حریم رودخانه زاینده‌رود توجه داشته باشد و گشت‌های خود در حریم رودخانه را افزایش دهند.

کد خبر 377124

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.