۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۵
سفر به این مناطق ممنوع!

در تعدادی از شهرهای جهان، ورود مردم به بعضی از مکان‌های خاص، توسط دولت ممنوع شده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، در سراسر جهان، مناطق زیادی وجود دارد که ورود مردم عادی به آن‌ها ممنوع شده‌ است و تنها تعداد معدودی از افراد اجازه رفتن به آن‌جا را دارند. دولت حاکم بر این مکان‌های ممنوعه ممکن است به دلایل مختلف نظیر حفظ طبیعت بومی، امنیت بشر یا مخفی نگه‌ داشتن بعضی از واقعیت‌ها، ورود مردم به این مناطق را ممنوع کرده باشد. این تحریم، مردم را بیشتر به سوی دیدن این مناطق ممنوعه ترغیب می‌کند.

جزیره مارها، برزیل

محققان به خوبی می‌دانند که ورود افراد عادی به جزیره مارها، واقع در ۳۳ کیلومتری شهر سائوپائولوی برزیل، ممنوع است. در این جزیره بین دو تا چهار هزار مار وجود دارد. علاوه بر مارها، افعی‌های سرنیزه‌ای طلایی زیادی نیز در این جزیره زندگی می‌کنند. افعی‌ "سرنیزه‌ای طلایی" دارای زهری بسیار قوی است که می‌تواند گوشت و بافت بدن را در محل گزیدگی در خود حل کند. منبع غذای اصلی مارهای این جزیره پرندگانی است که از آن‌جا عبور می‌کنند. مارها با پیچیدن در اطراف درختان جزیره، در کمین شکار منتظر می‌مانند و قربانیان را غافل‌گیر می‌کنند.

غارهای لاسکو، فرانسه

غارهای لاسکو مجموعه‌ای از غارها در جنوب غربی کشور فرانسه است که به خاطر وجود غارنگارهای به جا مانده از دوران پارینه سنگی، شهرتی جهانی دارد. این نگاره‌ها شامل اشکالی نظیر بیزون‌ها، بزهای وحشی، گوزن‌ها و گاوها است که تصور می‌شود حدود ۲۰ هزار سال قدمت داشته‌ باشد. یکی از بهترین نمونه‌های غارهای لاسکو، «سرسرای گاوها» نام دارد که چهار گاو برروی دیوار آن نقاشی شده‌است. متأسفانه بازدید زیاد مردم از این مکان‌ها باعث وارد شدن آسیب‌های جدی به این نقاشی‌ها شد و در نتیجه دولت فرانسه بازدید از این غارها را برای عموم مردم ممنوع کرد؛ با این‌حال دستور داد نمونه‌ای دقیقاً مشابه با غارهای لاسکو را در نزدیکی آن بنا کنند تا مردم بتوانند از آن دیدن کرده و نمونه‌هایی از نقاشی‌های اصلی را در ذهن خود مجسم کنند.

منطقه ۵۱، ایالات متحده آمریکا

منطقه ۵۱ یا گروم لیک، منطقه‌ای نظامی و فوق سری در ایالت نوادا در آمریکا است؛ مردم آمریکا بر این باور هستند که در این منطقه سیستم‌های جدید پروازی و جنگ‌افزارهای فوق سری مورد آزمایش قرار می‌گیرد. این ناحیه به شدت تحت حفاظت مین‌های زمینی و سیستم‌های امنیتی پیشرفته قرار دارد و ورود به آن اکیدا ممنوع است.

کد خبر 377078

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.