احداث بزرگ‌ترین فضای سبز پاریس در اطراف برج ایفل

مسئولان شهر پاریس در نظر دارند تا سال ۲۰۲۴، بزرگ‌ترین فضای سبز شهر را در اطراف برج ایفل احداث کنند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، برج ایفل یکی از معروف‌ترین آثار تاریخی جهان به شمار می‎‌رود که قرار است فضای اطراف آن در راستای برنامه زیباسازی شهر پاریس دوباره طراحی شود. براساس این طرح، پلی که برج ایفل را به مترو متصل می‌کند، به فضای سبزی برای عابران پیاده تبدیل می‌شود و در نتیجه رفت‌و آمد خودروها در حوالی این مسیر به طور چشمگیری کاهش خواهد یافت. علاوه براین، دو میدان عمومی بر اساس این برنامه به پارکی در اطراف برج متصل می‌شود و در نتیجه فضای سبز وسیعی را برای عابران پیاده به وجود می‌آورد. ازبین ۴۳ معماری که برای انجام این پروژه داوطلب شده بودند، سه معمار مشهور اهل لندن برگزیده شدند.

اگر چه خود برج، زیبایی خود را همچون گذشته، حفظ کرده‌ و چشم هر بیننده جدیدی را به خود خیره نگه می‌دارد، با این حال محیط اطراف آن کمی فرسوده و شلوغ است و نیاز به بازسازی دارد. بسیاری از بازدیدکنندگان باید مسیر پر ترافیک و نسبتا خسته کننده ساحل رودخانه را سپری کنند تا به برج نزدیک شوند و مهم‌تر اینکه، فضای کمی که برای عبور عابران در مسیر برج وجود دارد باعث سختی تردد در این پیاده‌روها شده است.

طراحی دوباره محیط پیرامون برج ایفل باید به گونه‌ای باشد که با ایجاد کم‌ترین تغییر در این اثر تاریخی معروف، زیبای آن را دو چندان و مسیر رفت‌و آمد برای عابران به سمت برج را آسان کند. پس از اتمام پروژه، نه تنها عابران به فضای بیشتر و خلوت‌تری برای تردد دسترسی پیدا خواهند کرد، بلکه قرار است برای تامین رفاه این افراد دفاتر و کیوسک‌های بلیط فروشی بیشتری احداث شود. علاوه بر این، طراحان پروژه در نظر دارند فضایی را به مسافران و سایر افراد اختصاص دهند تا این افراد قبل از بازدید از برج ایفل، چمدان‌ها و دیگر وسایل سنگین خود را به امانت بگذارند.

کد خبر 377072

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.