افزایش ۱۴۰ شعبه دادگاه بدوی و تجدید نظر  و ۳۰۰ قاضی طی ۶ سال

رییس کل سابق دادگستری استان اصفهان گفت: طی شش سال فعالیت خود ۱۴۰ شعبه دادگاه بدوی و تجدید نظر و ۳۰۰ قاضی جدید به دستگاه قضایی افزوده شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، احمد خسروی وفا پیش از ظهر امروز (پنجشنبه)  در آیین تودیع و معارفه رییس کل دادگستری استان اصفهان اظهار کرد: کارایی دستگاه قضایی به چهارعنصر اساسی بستگی دارد که این چهاررکن باید در یک دستگاه قضایی کارآمد مورد توجه قرار بگیرد.

وی درخصوص چهاررکن اساسی یک دستگاه قضایی کارآمد، افزود: قانون گرایی در اجرای عدالت، استقلال دستگاه قضایی، سرعت در رسیدگی‌ها همراه با دقت و رعایت حقوق شهروندی و تکریم ارباب رجوع از همگی از عناصر یک دستگاه قضایی کارآمد است.

رییس کل سابق دادگستری استان اصفهان ادامه داد: امروز افتخاری برای دستگاه قضایی است که برای اولین بار بعد از انقلاب، ریاست قوه قضاییه را کسی برعهده می گیرد که از جنس ما است و زبان مشترکی مابین قضات دارد، چرا که خود در این دستگاه به صورت پلکانی رشد کرده و از دادیاری کار قضایی را شروع کرده است.

خسروی وفا با اشاره به حضور ۶۸ ماهه خود در استان اصفهان تصریح کرد: حضور در این استان برای من افتخاری بود و در جهت تحقق چهاررکن اساسی دستگاه قضایی همواره کوشیدم و در این راه چند اقدام مهم در دستگاه قضایی استان اصفهان را باهمکاری همکارانم انجام شد.

وی درخصوص اقدامات خود در دستگاه قضایی استان اصفهان گفت: اولین اقدام افزایش شعب دادگاه‌های بدوی و تجدیدنظر در کل استان با فرایندهای خاص خود بود که این شعب از ۴۴۱ شعبه به ۵۸۱ شعبه افزایش یافت و در مجموع ۱۴۰ شعبه از این دادگاه‌ها به مجموعه قضایی استان افزوده شد.

رییس کل سابق دادگستری استان اصفهان در خصوص اقدامات بعدی خود گفت: راه‌اندازی مرکز کارآموزان قضایی برای استفاده استان اصفهان و استان‌های مجاور بود که در این مرکز به تربیت قاضی پرداختیم، همچنین به روند رسیدگی‌ها سرعت دادیم و بدین منظور ۳۰۰  قاضی به کادر قضایی قبلی افزوده شد و تلاش کردیم این کار را به صورت تخصصی و بهتر از گذشته انجام دهیم. 

خسروی وفا با اشاره به اینکه برای اولین بار در استان اصفهان مجتمع تخصصی پرونده‌های خانواده راه اندازی شد، افزود: تلاش کردیم به رسیدگی پرونده‌ها سرعت دهیم، همچننین باید توجه داشت که طی شش سال اخیر به جز دو ماه دادگستری استان اصفهان همواره در موضوع بهره وری رتبه اول را کسب کرد.

وی در خصوص کاهش پرونده‌های قدیمی و از قبل مانده گفت: در این مدت چهارمیلیون و ۵۹۰ پرونده در دستگاه قضایی استان مورد رسیدگی قرار گرفت و علاوه برآن ۲۵هزار پرونده که از قبل مانده بود هم رسیدگی شد.

رییس کل سابق دادگستری استان اصفهان با تأکید بر ایجاد گروه‌های شش گانه حقوق شهروندی برای اولین بار دراصفهان اظهار کرد: علاوه بر این اقدامات تلاش کردیم فضای فیزیکی کار را گسترش دهیم، بر این اساس ساختمان‌های جدیدی ایجاد شد یا ساختمان‌های قبل گسترش یافت.

وی افزود: همچنین ساخت بزرگترین ساختمان قوه قضاییه با زیربنای ۴۷ هزار متر مربع  را در استان اصفهان به عنوان پروژه ملی آغاز کردیم، مطالعات این ساختمان انجام شده و در دو مرحله ۳۰ میلیارد تومان اعتبار برای بهره‌برداری از آن اعتبار در نظر گرفته شده است.

 خسروی وفا با تأکید بر افزایش تعامل با نماینده عالی دولت و استانداران حاضر در این استان در شش ساله حضور خود در اصفهان گفت: در همه این سال‌ها در عین رعایت استقلال و بی طرفی همواره دستگاه قضایی جهت پیشبرد امور دستگاه و فائق آمدن مشکلات با دیگر دستگاه‌ها تعامل خوبی داشته که امروز مشکلات حل نشدنی در این استان وجود ندارد.

وی در پایان با تقدیر و قدردانی از همه مدیران کل، نمایندگان مجلس، امام جمعه، شهردار، روحانیون و ... اظهار کرد: از همه بزرگان این استان همچنین از همکاران خود و به خصوص از مردم شریف استان اصفهان و از همه مهم تر از خانواده‌های شهدا و جانبازان سپاس و قدردانی دارم  و اگر قصوری بوده حقیر را عفو خواهند کرد و برای رییس کل جدید دادگستری استان به نام حبیبی آرزوی توفیق دارم.

کد خبر 376969

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.