باید از آمران به معروف و ناهیان از منکر حمایت کنیم

معاون اول قوه قضاییه گفت: ما برای برخورد با ناهنجاری‌ها وظیفه و قانون داریم، باید از آمران به معروف و ناهیان از منکر حمایت کنیم، همه باید پشت سر پلیس باشیم و اجازه ندهیم به پلیس، خانواده شهدا و بسیجیان ما توهین شود. باید در مقابل ناهنجاران بایستیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، غلامحسین محسنی اژه‌ای پیش  از ظهر امروز (پنجشنبه) در آیین تکریم و معارفه رییس کل دادگستری استان اصفهان با بیان اینکه خداوند در ماه رمضان بندگان را به مهمانی دعوت کرده و خوان بابرکتی را برای آنها گسترده است، اظهار کرد: در این ماه یک شب را از هزار شب برتر کرده، شیطان را در زندان حبس کرده و خواب و نفس‌های ما را عبادت محسوب کرده است، امیدوارم در این ماه مورد عفو او واقع شویم.

وی با اشاره به اینکه اگر از این لحظات استفاده نکنیم مغبون هستیم و خسران در انتظار ماست، افزود: گذشتن از این لحظات قابل جبران نیست، اگر این سفره الهی جمع شود و بهره نبریم حقیقتاً خسران است.

معاون اول قوه قضاییه با بیان اینکه خسروی وفا بیش از ۳۰ سال در دستگاه قضایی خدمت کرده است، ادامه داد: ۱۵ سال از دوران خدمت خود را به عنوان رییس کل بوده و آنچه در توان داشته را در طبق اخلاص گذاشته و با تلاش و رنج و زحمت توانسته خدماتی ارائه دهد.

وی ادامه داد: ما خواهان ادامه خدمت وی بودیم اما خودش اصرار دارد به خاطر برخی مسائل خانوادگی و احساس تکلیف به آنها مرخص شود.

خسروی‌وفا دو بار درخواست بازنشستگی داشت

محسنی اژه‌ای با بیان اینکه رییس کل دادگستری استان اصفهان اخیراً دوبار درخواست بازنشستگی داشته است، افزود: از همه زحمات ۳۰ ساله وی در دستگاه قضا سپاسگزارم و برای وی آرزوی توفیق دارم.

وی ادامه داد: رییس کل جدید دادگستری استان اصفهان نیز از آنجایی که قبلا به عنوان دادستان این شهر شهید پرور فعالیت داشته برای همه شناخته شده است و همه از قابلیت‌ها و توانایی‌های وی آگاهی دارند.

معاون اول قوه قضاییه با بیان اینکه امروز مردم توقع دارند که قوه قضاییه با ناراستی‌ها و ناهنجاری‌هایی که در جامعه وجود دارد، برخورد کند، اظهار کرد: این توقع توجه به جایی است که باید اجابت شود.

وی با بیان اینکه سرداران زنده و شهید استان اصفهان در تاریخ ایران همواره می‌درخشند، گفت: مردم این استان در یک روز ۳۰۰ شهید را تشییع کردند و از این رو باید به این مردم خدمات ویژه‌ای ارایه شود.

باید بدانیم توقعات مردم را چگونه پاسخ دهیم

 محسنی اژه‌ای با بیان اینکه مسئولان باید همه توان خود را برای ایجاد رفاه در زندگی مردم به کار گیرند، گفت: نباید اجازه دهیم دشمن مردم ما را به قدری در فشار بگذارد که از صبر، تحمل و بردباری آنها بکاهد.

وی با بیان اینکه مسئولان قضایی در استان اصفهان باید بدانند که هر چه تلاش دشمن بیشتر شود، توقع مردم نیز بیشتر می‌شود، تصریح کرد: باید بدانیم توقعات را چگونه پاسخ دهیم و دسیسه‌های دشمن را چگونه رد کنیم.

معاون اول قوه قضاییه با بیان اینکه امروز برخی ناخواسته در حال بازی در زمین دشمن هستند و عده‌ای در داخل موازی با دشمن حرکت می‌کنند، افزود: برخی تقلب می‌کنند، احتکار می‌کنند و با ارز چهار هزار و ۲۰۰ تومانی اجناس غیر ضروری را وارد بازار می‌کنند که این امر منجر به سرگردانی و نارضایتی مردم شده است.

وی تاکید کرد: ما باید با کسانی که در این شرایط خاص چوب لای چرخ تولید می‌گذارند، تسهیلات یا ارز نمی‌دهند و رفتاری انجام می‌دهند که شرایط اقتصادی کشور را تهدید کنند برخورد کنیم و در این زمینه هیچ گونه اغماض و کوتاهی پذیرفته نیست.

همه مجازات‌ها نباید زندان و اعدام باشد

محسنی اژه‌ای با بیان اینکه در شرایط فعلی همه مجازات‌ها نباید زندان و اعدام باشد، افزود: باید از روش‌های مختلف برای به مجازات رساندن افراد متخلف استفاده شود.

وی با بیان اینکه ناهنجاری‌ها در کشور وجود دارد اما نباید بگذاریم دشمن با استفاده از این ناهنجاری‌ها وقیح شود، گفت: برخی از ناهنجاری‌ها دهن کجی به زحمات جانبازان و شهدا و آرمان‌های انقلاب است،  نباید اجازه هنجارشکنی بدهیم و اگر با ناهنجاری‌ها برخورد می‌کنیم باید سرمان بلند باشد، باید فضا را تغییر دهیم و نباید حالت انفعال به خود بگیریم.

برای برخورد با ناهنجاری‌ها وظیفه و قانون داریم

معاون اول قوه قضاییه تصریح کرد: ما برای برخورد با ناهنجاری‌ها وظیفه و قانون داریم، باید از آمران به معروف و ناهیان از منکر حمایت کنیم، همه باید پشت سر پلیس باشیم و اجازه ندهیم به پلیس، خانواده شهدا و بسیجیان ما توهین شود باید در مقابل ناهنجاران بایستیم.

وی تصریح کرد: باید بررسی کنیم چه تعداد از کیفرخواست‌های ما در دادگاه پذیرفته نمی‌شود، باید ببینیم چه تعداد از دادگاه‌های بدوی احکام آنها در دادگاه‌های تجدیدنظر نقض می‌شود و اشکال از هرجا هست بنشینیم و حل کنیم.

محسنی اژه‌ای ادامه داد: باید کاری کنیم وقتی جرمی محرز شد و دادگاه بدوی جرمی را محکوم کرد، آنقدر آن حکم محکم و قوی باشد که دادگاه تجدیدنظر آن را رد نکند.

وی با بیان اینکه کار قضایی سخت و حجم آن بالاست، گفت: امکان دارد همه قضات ما حرفه‌ای و دارای تجربه لازم نباشند، درست نیست بی‌دقت بگذریم یا مردم را معطل کنیم، باید با همدلی و مباحثات علمی کاری کنیم که کار مردم را زودتر و سریعتر انجام دهیم، چرا که مردم از روند طولانی رسیدگی ناراحت هستند.

معاون اول قوه قضاییه تاکید کرد: باید کاری کنیم که ورودی پرونده‌ها کاهش یابد، مشورت کردن هیچ منافاتی با کار قضاوت ندارد چرا که برخی پرونده‌ها چند بُعدی است و باید با همفکری رسیدگی شود.

ضرورت افزایش فعالیت شوراهای حل اختلاف

وی با بیان اینکه توسعه فعالیت شورای حل اختلاف امری ضروری است، ادامه داد: باید با همکاری دیگر دستگاه‌ها و مدیران نسبت به کاهش ورود پرونده‌ها به دستگاه قضایی اقدام کنیم.

محسنی اژه‌ای با بیان اینکه رییس کل دادگستری استان اصفهان باید به خانواده همکاران قضایی توجه بیشتری داشته باشد، افزود: باید شان قاضی و همکاران قضایی حفظ شود چرا که وسوسه شیطان در اینجا بیشتر است اگر در این دستگاه که مردم به آن امید دارند لکه سیاهی وارد شود اعتماد مردم سلب می‌شود، از این رو باید به شدت مراقبت و صیانت کرد که لکه ای کدر بر این صفحه سفید ایجاد نشود .    

کد خبر 376964

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.