ثبت‌نام دومین دوره تابستانه مدرسه رسانه آغاز شد

«مدرسه رسانه ایمنا» با هدف آموزش نیروهای متخصص در زمینه رسانه دومین دوره آموزش های تخصصی خود را برگزار می کند.

به گزارش ایمنا، دومین دوره آموزشی مدرسه رسانه به آموزش خبرنگاری، عکاسی مستند و شهری، گرافیک رسانه و کارتون مطبوعاتی اختصاص دارد. علاقه‌مندان به ثبت نام در این دوره ها می‌توانند تا یکم تیرماه با مراجعه به سامانه آموزشی مدرسه رسانه ایمنا به آدرس www.imnaschool.ir  در کلاس‌ها ثبت‌نام کنند.

شرایط ثبت نام دوره کارتون مطبوعاتی

دوره کارتون مطبوعاتی از ۲۶ تیرماه برگزار می شود.

در دوره کارتون مطبوعاتی علاوه بر یادگیری مباحث تئوری همچون تاریخچه کاریکاتور در ایران و جهان و مبانی هنر کاریکاتور بیش از همه بر موارد کاربردی تاکید می شود.

در این دوره اصول اولیه طراحی اشیای بی جان و فیگور تدریس می شود و به ویژه بر کاراکترسازی تمرکز شده است. موضوعات هنرهای تجسمی همچون بافت، پرسپکتیو، اصول سایه، کادربندی و... به اضافه آشنایی با اصول تکنیک های اجرایی مثل هاشور، آبرنگ، پاستل گچی، گواش و.. نیز در طرح درسی این دوره قرار گرفته است. همچنین بخشی ویژه برای افرادی که به ادامه فعالیت در انیمیشن علاقه دارند، تعیین شده که در آن به نقد و بررسی آثار انیمیشنی و نحوه ورود به این بخش آموزش داده می شود. در بخش پایانی، ایده پردازی برای کاریکاتور، تکنیک های ایده یابی و سایر مباحث تخصصی ویژه کارتون مطبوعاتی نیز تدریس می شود. شرکت کنندگان در این دوره می توانند در ادامه راه، علاوه بر کار در عرصه کارتون مطبوعاتی و کاریکاتور برای ورود به عرصه انیمیشن، تصویرسازی و طراحی نیز آمادگی پیدا کنند.

این دوره هفته ای یک جلسه با حضور پیام پورفلاح برگزار می شود. ویژگی کلاس های کارتون مطبوعاتی این است که در حین برگزاری کلاس ها، تمرین و پروژه به شرکت کنندگان داده می شود.

افراد پس از این دوره می توانند در کارگاه های پیشرفته حوزه کاریکاتور شرکت کنند و طراحی انواع کاریکاتور به صورت دیجیتال را آموزش ببینند.

افرادی که بتوانند پروژه های دوره را انجام دهند می توانند به هفته نامه طنز خطشه همکاری داشته باشند.

علاقه مندان می توانند تا ۲۵ تیرماه با رجوع به سایت مدرسه رسانه ایمنا، در این دوره ثبت نام کنند. 

شرایط ثبت نام دوره طراحی و مدیریت سایت

دوره آموزش "طراحی و مدیریت سایت" از هفته دوم مردادماه در مدرسه رسانه ایمنا برگزار می شود.

در این دوره که از دوازدهم مردادماه در ۱۵ جلسه برگزار می شود، مباحث کلی مورد نیاز برای شناخت، آماده سازی، کدنویسی، طراحی، تکنیک های سئو، استراتژی محتوا و مهارت های افزایش مخاطب تدریس می شود. زمان و مکان برگزاری این دوره، روزهای شنبه و دوشنبه ساعت ۱۶:۳۰ تا ۱۸:۰۰ در محل خبرگزاری ایمنا است. علاقه مندان به شرکت در این دوره می توانند تا 25 تیرماه با رجوع به سامانه آموزشی مدرسه رسانه ایمنا به آدرس http://imnaschool.ir نسبت به ثبت نام خود اقدام کنند.

مباحثی که در دوره "طراحی و مدیریت سایت" آموزش داده می شود، شامل آشنایی با مفهوم و تاریخچه وب و زیرساخت‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری لازم برای ایجاد، استقرار و نگهداری وب‌سایت‌ها، بررسی مفهوم تگ ها در ساختار یک سند HTML استاندارد، تشریح نحوه عملکرد Web Browser ها، بررسی مفهوم Responsive واکنش گرا، بررسی روش استفاده از کتابخانه های آماده همچون BootStrap در یک سند HTML  و آموزش استایل نویسی (CSS) دیگر مباحث مرتبط با طراحی سایت است.

همچنین  اصول طراحی بر پایه UI  و UX، بررسی مفاهیم جاوا اسکریپت و جی کوئری، بررسی روند سیستم‌های مدیریت محتوا و دیتابیس، آموزش طراحی قالب برای سیستم‌های وبلاگ دهی و مدیریت محتوا همچون Wordpress، آشنایی با مبانی زبان برنامه نویسی php، پیاده‌سازی اسکریپت و نصب نرم‌افزار، معرفی مفاهیم شبکه‌ای مرتبط با وب مانند Domain،Host،Web Server،DNS Server نیز در بخش دوم کلاس مورد توجه قرار می گیرد که به صورت کامل می تواند، موضوعات در رابطه با طراحی قالب سایت را در بر بگیرد.

برای بهینه سازی و افزایش مخاطب در سایت نیز بررسی مفهوم Search Engine، بهینه‌سازی فنی، آموزش سئو فنی و محتوایی، تولید محتوا بر اساس استراتژی محتوا و ابزارهای گوگل آموزش داده می شود.

شرایط ثبت‌نام‌ترم تابستانه دوره خبرنگاری

دوره‌های آموزش خبرنگاری در دو مرحله مبتدی و پیشرفته برگزار می‌شود و طول مدت آن دو ماه و نیم خواهد بود و علاقه مندان می توانند تا پانزدهم تیرماه در این کلاس ثبت نام کنند. 

  • زمان آغاز کلاس‌های تئوری ۱۷ تیرماه است.
  •  شرکت‌کنندگان در دوره‌های خبرنگاری چهار فرایند آموزشی شامل کارگاه‌های خبرنگاری مبتدی، حرفه‌ای، کارآموزی و کارورزی را تجربه می‌کنند.
  • شرکت‌کنندگان تنها در صورتی می‌توانند به دوره‌های کارآموزی و پیشرفته ورود پیدا کنند که در دوره‌های مبتدی نمره قابل‌قبول را کسب کرده باشند. سنجش شرکت‌کنندگان از طریق پروژه‌هایی است که به آن‌ها محول می‌شود. آنها در صورت داشتن صلاحیت می‌توانند به دوره پیشرفته و سپس به تحریریه خبرگزاری جهت انجام کار، ورود پیدا کنند.
  • حضور شرکت‌کنندگان در دوره کارآموزی و کارورزی مدرسه رسانه الزامی است و باید در دوره کارآموزی حداقل ۲۴ ساعت و در دوره کارورزی ۳۶ ساعت در هفته را در مدرسه رسانه حضورداشته باشد.
  • به شرکت‌کنندگان از دفتر آموزش و پژوهش ایمنا  گواهی حضور در کلاس‌ها و کارگاه‌ها اعطا می‌شود.

فرایند آموزشی‌ترم تابستانه مدرسه رسانه ایمنا:

توجه:

  •  درصورتی‌که افراد پروژه‌های محوله را در طول دوره‌های عنوان‌شده انجام ندهند، به دوره‌های بعدی راه پیدا نمی‌کنند.
  • با پایان دوره کارورزی،‌ کارآموزان جذب خبرگزاری ایمنا می‌شوند.
  • جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با شماره ۸- ۰۳۱۳۵۵۴۴۱۱۲ داخلی ۴۰۰۱ تماس حاصل فرمایید.

شرایط ثبت نام دوره گرافیک رسانه

دوره گرافیک رسانه از تاریخ ۱۸ تیرماه با تدریس سید مهدی رضوی آغاز می شود. این دوره در ۲۰ جلسه برگزار می شود که ۱۰ جلسه به دوره مقدماتی و ۱۰ جلسه به دوره پیشرفته مربوط می شود.

 در دوره مقدماتی نرم افزار ایندیزاین  به صورت کامل تدریس می شود. همچنین، علاوه بر آشنایی کامل با نرم افزار، آموزش صفحه آرایی مجلات، کتاب، روزنامه ها، طراحی بروشور و کاتالوگ، دعوتنامه، سالنامه، تقویم، رزومه، کارت ویزیت، کارت پوستال و استیکر و همچنین طراحی مجموعه (سِت) اداری نیز ارائه می شود.

در دوره پیشرفته گرافیک رسانه نرم افزارهای فتوشاپ و ایلوستریتور به عنوان مکمل ایندیزاین در کارهای گرافیکی تدریس می شود و مباحثی همچون طراحی بنر و پوسترهای اطلاع رسان، اینفوگرافی، گیف و گرافیک شبکه های اجتماعی را شامل می شود.

دوره گرافیک رسانه ای، محدودیت تعداد ثبت نام دارد و همراه داشتن لپ تاپ در کلاس های گرافیک رسانه ای الزامی است.

افرادی که بتوانند در زمینه اینفوگرافی و گرافیک شبکه های اجتماعی پروژه های خود را به ثمر برسانند، می توانند با بخش چندرسانه ای ایمنا همکاری داشته باشند.

راهنمای عضویت و تکمیل ثبت نام در سامانه مدرسه رسانه ای ایمنا:

وارد سایت مدرسه رسانه ایمنا به نشانی www.imnaschool.ir شوید و بر روی گزینه عضویت کلیک کنید

پس از ورود به صفحه قوانین موارد ذکر شده را بخوانید و سپس با تایید آن ها به صفحه بعد بروید

در فرم ثبت نام اولیه کد ملی خود ، ایمیل و یک رمز عبور یکسان و دلخواه در هر دو فیلد مربوطه وارد کنید. دقت کنید کد ملی شما شامل ۱۰ رقم و بدون خط فاصله باشد. در ادامه کد تصویری سیستم را در فیلد مورد نظر وارد کنید. در صورت خوانا نبودن این کد روی آن کلیک کنید تا سیستم کد تصویری دیگری در اختیار شما قرار دهد. پس از آن اطلاعات را ثبت کنید

در صورت نداشتن مشکل در بخش قبل، ثبت نام اولیه شما در سیستم انجام خواهد شد. اما شرکت در کلاس ها، ثبت نام دوره ها و دریافت برنامه کلاسی و گواهی پایان دوره منوط به تکمیل اطلاعات شماست. لطفا اطلاعات فردی خود را به صورت دقیق و شماره های تماس خود را بدون فاصله یا خط تیره وارد کنید. از این اطلاعات برای ارتباط همکاران ما در مدرسه رسانه ایمنا با شما و دریافت پیامک های اطلاع رسانی استفاده خواهد شد

با ورود به صفحه پیشخوان مدرسه، از منوی کلاس های ارائه شده لیست تمامی دوره های فعال و ظرفیت باقی مانده هر کلاس را مشاهده خواهید کرد. با کلیک بر روی دکمه ثبت نام به درگاه بانک متصل می شوید و می توانید شهریه هر دوره را از طریق تمامی کارت های بانکی عضو شبکه شتاب پرداخت کنید. همچنین سوابق کلاس ها و شهریه های شما در بخش دوره های هنرجو قابل رصد است. در صورتی که اطلاعات شما دارای نقص یا لازم به ویرایش باشد می توانید از گزینه آخر یعنی اطلاعات فردی نسبت به تکمیل یا اصلاح آن ها اقدام کنید 

کد خبر 376877

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مریم IR ۱۹:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۳
    0 0
    چرا ثبت نام نمیشه ؟؟؟
  • مریم IR ۱۱:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۶
    0 1
    کلاس ها در استان اصفهان کجا برگزار میشه ؟؟؟