۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۰
هیچ مدرسه اوقافی تخلیه نمی‌شود

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: هیچ مدرسه اوقافی در استان اصفهان تخلیه نمی شود، هر چند با توجه به مشکلات اعتباری نتوانستیم اجاره‌های متولیان را پرداخت کنیم، اما پرداخت بدهی را در دستور کار داریم.

به گزارش خبرنگار ایمنا؛ محمد میر پور ظهر امروز (سه شنبه) در نشستی با خبرنگاران در خصوص وضعیت مدارس اوقافی استان اصفهان اظهار کرد: هیچ مدرسه اوقافی در استان اصفهان تخلیه نمی شود، هر چند با توجه به مشکلات اعتباری نتوانستیم اجاره‌های متولیان را پرداخت کنیم، اما پرداخت بدهی را در دستور کار داریم.

وی تاکید کرد: با پیگیری های بعمل آمده در خواست تامین اعتبار از سوی وزارت آموزش و پرورش قرار است درصدی از هزینه اجاره این مدارس به اداره اوقاف پرداخته شود، اما هنوز هیچ حکم تخلیه‌ای برای مدارس اوقافی استان صادر نشده است.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان با اشاره به اینکه اکنون ۸۹ فضا در استان در قالب ۷۰۰ کلاس درس به صورت مدارس خطر آفرین وجود دارد، اظهار کرد: اکنون ۹ هزار ۴۸۶ کلاس مورد نیاز استان است، باید تعدادی از کلاس‌های موجود بازسازی شود که این امر با استفاده از اعتبارات عمرانی ملی و استانی انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه طرح استاندارد سازی سیستم گرمایشی مدارس نیز طی سال‌های اخیر اجرا می شود، افزود: بر اساس آخرین گزارشی که اداره کل نوسازی مدارس به کل آموزش و پرورش کل استان اضفهان ارایه کرده است ۳۳ درصد کلاس های درس نیازمند سیستم گرمایشی استاندارد است که هر سال اعتبار ملی برای اینکار پیش بینی می شود.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت:  تا کنون ۱۱ هزار و ۲۱۰ کلاس درس از این طرح استفاده کردند و این و این کلاس‌ها در لیست طرح استاندارد سازی سیستم گرمایشی مدارس قرار گرفتند.

وی تاکید کرد: بر اساس آخرین آمارها دو هزار و ۷۰ کلاس درس با توجه به کمبود فضای آموزشی صورت دو نوبته اداره می شوند و با کمک های خیرین درصد کاهش فضاهای آموزشی دو نوبته استان هستیم.

کد خبر 376760

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.