چرخه خشونت علیه زنان را متوقف کنید

حضور جمعی از قربانیان اسیدپاشی به همراه اعضای انجمن حمایت از قربانیان اسیدپاشی در صحن علنی مجلس ، دیدار حسن روحانی با جمعی از دانشجویان و جوانان ‌و درآمد نجومی صداوسیما از تبلیغات سریال برادر جان پرداخت از مهمترین عناوین روزنامه های امروز دوشنبه - ۳۰ اردیبهشت‌ماه- است.

به گزارش ایمنا؛ کم نیستند افرادی که زیبایی، جوانی و زندگی آنان در چند ثانیه در آتش خشم‌های اسیدی برای همیشه سوخته و تباه شده است. کم نیستند کسانی که انتشار اخبار و تصاویر دهشتناک اسیدپاشی و چهره‌های رنجورشان، برای چند روزلرزه بر پیکره جامعه و برای یک عمر لرزه بر اندام آنان انداخته است. انزجار از این جرم و ضرورت جلوگیری از تکرار آن، مجلسی‌ها را بر آن داشته که مجازات مرتکبان این عمل قبیح را بیش از پیش تشدید کنند.

درجلسه علنی دیروز مجلس شورای اسلامی طرح تشدید مجازات اسید پاشی بررسی شد. همزمان با در دستور کار قرار گرفتن طرح مقابله با اسیدپاشی، جمعی از قربانیان اسیدپاشی به همراه اعضای انجمن حمایت از قربانیان اسیدپاشی در جلسه علنی مجلس حضور یافتند.

روزنامه همدلی در صفحه نخست امروز خود به بررسی طرح تشدید مجازات اسید پاشی در مجلس شورای اسلامی پرداخت و در تیتر یک خود نوشت:«چرخه خشونت را متوقف کنید» روزنامه همدلی در ادامه توضیح داده است: دیروز زهرا سعیدی، نماینده نزدیک به اصولگرایان مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی با حضور در جمع قربانیان اسیدپاشی طی جملاتی خطاب به مرضیه ابراهیمی که نیمی از صورت او در جریان اسیدپاشی های اصفهان دچار جراحات شدید شده گفت: «شما از دست مجرم قِسِر در رفته ای و فقط یک طرف صورتت آسیب دیده است! تکلیف عامل اسیدپاشی چه شد؟»

مرضیه ابراهیمی در ادامه از سعیدی درباره حوزه انتخابیه اش سوال کرد و وقتی فهمید او نماینده مبارکه اصفهان است با تعجب خطاب به او گفت: «واقعا متاسفم که شما نماینده اصفهان هستید و نمی دانید عاملان حادثه اسیدپاشی اصفهان هنوز مشخص نشده اند و به من می‌گویید قِسِر در رفته ای!» نماینده مردم مبارکه نیز در ادامه خطاب به ابراهیمی و سایر قربانیان حاضر در مجلس بیان کرد: «ما پیشنهاد اعدام را در طرح تشدید مجازات اسیدپاشی داشتیم و فکر می کنم شما هم همین را می خواهید.»

ابراهیمی پاسخ داد: «من شخصا نه قصاص می خواهم نه اعدام، بلکه حبس ابد می خواهم. قرار نیست این چرخه خشونت ادامه داشته باشد.»

روزنامه ایران صفحه نخست امروز خود را به اظهارات حسن روحانی در دیدار با جمعی از دانشجویان و جوانان اختصاص داد و در تیتر یک خود نوشت به نقل از وی نوشت: «باید از ظرفیت های قانون اساسی استفاده کنیم» روحانی ادامه داد: کمتر کشوری توانسته در مجمع عمومی سازمان ملل دو قطعنامه اجمالی به نفع ملت ایران به دست آورد که یکی از این  قطعنامه‌ها، قطعنامه تعامل و همفکری جهانی و گفت‌وگوی تمدن‌هاست که به اتفاق آرا در دولت برادر عزیزم سید محمد خاتمی در تاریخ ملل متحد به نام ایران ثبت شد.

رئیس جمهوری با اشاره به اینکه خاطره‌ای که ایرانی‌ها از سازمان ملل متحد دارند همان شعر «بنی‌آدم اعضای یک پیکرند» سعدی است که در این سازمان نقش بسته است، گفت: خاطره دومی تحت عنوان گفت‌وگوی تمدن‌ها در سازمان ملل متحد ثبت شد که رهاورد فکری و نظری ملت بزرگ ایران است.

روحانی اظهار داشت: بار دیگر در دولت تدبیر و امید قطعنامه‌ای دیگر تحت عنوان جهان عاری از خشونت و افراطی‌گری به تصویب مجمع عمومی سازمان ملل متحد رسید و در تاریخ ملل ثبت شد. رئیس جمهوری خاطرنشان کرد: دو بار با پیشنهاد جمهوری اسلامی ایران دو قطعنامه به اتفاق آرا توسط مجمع عمومی سازمان ملل تصویب شد که حتی دشمنان ملت ایران هم در جریان تصویب آن جرأت نکردند با آن مخالفت کنند.

وی با بیان اینکه ما ملتی هستیم که می‌توانیم حرف و منطق خودمان را به کرسی بنشانیم، گفت: در دولت یازدهم و دوازدهم کارهای بسیار زیادی انجام شده با وجود اینکه با مشکلات و بحران‌های زیادی هم مواجه بودیم.

روزنامه دنیای اقتصاد صفحه نخست امروز خود را به هشدار مرکز پژوهش‌های مجلس به یک وجه پنهان پس از وقوع سیل اختصاص داد و در تیتر یک خود نوشت:«تهدید پنهان پساسیل» روزنامه دنیای اقتصاد در ادامه افزود: وقوع سیل در بهار سال‌جاری، باعث ایجاد خسارات مالی و جانی در استان‌های کشور شد. بررسی‌ها نشان می‌دهد که هزینه این سیل حدود ۳۵ هزار میلیارد تومان بوده و ۲۴ استان را درگیر کرده است؛ درحالی‌که در ماه‌های اخیر عمده بررسی‌ها و اظهارنظرها درباره آثار و راهکارهای اقتصادی و اجتماعی متمرکز بوده، مرکز پژوهش‌های مجلس به یک وجه پنهان پس از وقوع سیل اشاره کرده است. براساس این گزارش، یکی از چالش‌های آتی استان‌های سیل‌زده، رسوباتی است که همراه سیل آمده و در دشت‌های کشور ته‌نشین می‌شود. در نتیجه پس از خشک شدن و تخلیه آب، این رسوبات تبدیل به منشأ ریزگردها می‌شود. بنابراین از نگاه گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس، یکی از بحران‌های آتی که باید برای آن آماده شد و برنامه‌ریزی کرد، مقابله با ریزگردهای احتمالی است و می‌توان از آن به‌عنوان وجه پنهان پساسیل یاد کرد. علاوه‌بر این، گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس، با بررسی عوامل اصلی ایجاد سیل در کشور، تاکید می‌کند که اقدامات سازه‌ای نظیر ایجاد سد نمی‌تواند به‌عنوان راهکار اصلی، کنترل سیل مدنظر قرار گیرد و حفظ اکوسیستم و فعالیت‌های همسو با طبیعت در مقابله با خطر وقوع سیل از وزن و اهمیت بیشتری برخوردار است.

روزنامه مردم سالاری در صفحه نخست امروز خود به برسی درآمد نجومی صداوسیما از تبلیغات سریال برادر جان پرداخت و در ادامه توضیح داد: محاسبات خبرنگار مردم سالاری آنلاین نشان می‌دهد که شبکه سه در مجموع، هر شب پیش از پخش سریال «برادر جان» و در بین آن، حدود ۱۷ دقیقه آگهی بازرگانی پخش می‌کند. یازده دقیقه از این تبلیغات، پیش از شروع سریال، و ۶ دقیقه آن، بین سریال پخش می‌شود. با این محاسبات، هزار و ۲۰ ثانیه تبلیغات به‌واسطه پخش سریال «برادر جان»، هر شب از شبکه ۳ پخش می‌شود. اگر میانیگن تعرفه آگهی‌های تبلیغاتی برای شرکت‌های تولیدی و خدماتی را درنظر بگیریم به عدد ۵ میلیون و ۷۲۹ هزار و ۵۰۰ تومان برای هر ثانیه تبلیغ در سریال «برادر جان» می‌رسیم. هر شب ۱۰۲۰ ثانیه تبلیغ به واسطه این سریال پخش می‌شود. پس صداوسیما هر شب، ۵ میلیارد و ۸۴۴ میلیون و ۹۰ هزار تومان از محل آگهی‌های سریال «برادر جان» درآمد دارد. در ۳۰ قسمت این سریال که در ماه رمضان از شبکه سه پخش می‌شود، درآمد صداوسیما از این محل به ۱۷۵ میلیارد و ۳۲۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان می‌رسد. این درآمد نجومی تنها از محل پخش ۳۰ قسمت سریال «برادر جان» در ساعت ۲۰ و ۴۵ دقیقه هر شب به‌دست می‌آید و صداوسیما از محل بازپخش این سریال، درآمدهای تبلیغاتی بیشتری نیز به جیب می‌زند!

روزنامه ابتکار صفحه نخست امروز خود را به واکنش معاون زنان و خانواده ریاست جمهوری نسبت به ممنوعیت دوچرخه‌سواری زنان در استان اصفهان اختصاص داد و در تیتر خود به نقل از وی نوشت: «قانونی نداریم که دوچرخه‌سواری خانم‌ها را ممنوع کرده باشد» ابتکار در پاسخ به این سوال که موضع دولت در این خصوص چیست، گفت: دولت در چارچوب قانون حرکت می‌کند و ما قانونی در این زمینه (‌دوچرخه‌سواری خانم‌ها) نداریم که این کار را ممنوع کرده باشد.

وی ادامه داد: نمی‌دانم به چه چیزی استناد شده است؟‌ از سوی دیگر دوچرخه، موتور نیست که بگوییم گواهینامه لازم دارد.

معاونت زنان و امور خانواده ریاست‌جمهوری یادآور شد: از قدیم خانم‌ها برای تردد از دوچرخه استفاده می‌کردند. این وسیله بسیار سالم است. به کاهش آلودگی هوا کمک می‌کند و از طرفی بر سلامتی بانوان تاثیرگذار است.

کد خبر 376567

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.