بهره‌برداری باغ "عبقری" تا خردادماه

مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران گفت: باغ "عبقری" تا سه هفته آینده آماده بهره‌برداری می‌شود.

به گزارش ایمنا، بهمن ماه سال گذشته دو باغ وثوق‌الدوله در منطقه ۱۴ و عبقری در منطقه دو در تفاهم‌نامه‌ای از سوی بنیاد مستضعفان به شهرداری تهران تحویل داده شد تا به بوستان عمومی تبدیل شوند؛ علی‌محمد مختاری در خصوص آخرین وضعیت این دو باغ، اظهار کرد: باغ عبقری در مراحل نهایی آماده‌سازی است و امیدواریم حداکثر تا سه هفته آینده آماده بهره‌برداری شود؛ در حال حاضر در سه شیفت کاری آماده‌سازی این بوستان انجام می‌شود.

وی در خصوص باغ وثوق‌الدوله نیز گفت: طراحی‌های تبدیل این باغ به بوستان عمومی انجام شده است و مناقصه آن انجام شده و ظرف سه ماه آینده این باغ نیز آماده بهره‌برداری خواهد شد.

پیش از این روابط عمومی بنیاد مستضعفان با اشاره به توافقات صورت گرفته در مورد باغ عبقری اعلام کرده بود: بر اساس این تفاهم‌نامه مقرر شد بنیاد مستضعفان قسمتی از باغ عبقری واقع در منطقه دو شهرداری تهران (محله سعادت آباد- خیابان عبقری) را در اختیار شهرداری قرار دهد.

روابط عمومی بنیاد مستضعفان در مورد سرنوشت باغ معروف وثوق‌الدوله یا همان باغ‌خانه لوکیشن سریال شهرزاد واقع در منطقه ۱۴ شهری، محله پیروزی، خیابان نبرد هم گفته بود: مقرر شده است تا این باغ در قبال واگذاری زمین در همان محدوده منطقه ۱۴ برای ساخت بیمارستان به شهرداری واگذار شود.

باغ وثوق الدوله یکی از قدیمی‌ترین باغ‌های منطقه ۱۴ با قدمت حدوداً ۱۰۰ سال است؛ نه تنها گونه‌های متعددی همچون درخت انار، کاج تهران و … را در خود جای داده است بلکه در بخشی از این باغ، عمارت تاریخی زیبایی با ویژگی‌های معماری خاص وجود دارد؛ مساحت باغ وثوق‌الدوله ۲۵ هزار و ۵۱۱ متر مربع است.

در مراسم واگذاری این دو باغ به شهرداری تهران، شهردار تهران وعده داده بود این دو باغ اردیبهشت ماه به روی شهروندان تهرانی گشوده خواهد شد.

منبع: مهر

کد خبر 376512

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.