نگاهی به گیشه فروش فیلم‌ها/ سامورایی در برلین میلیاردی شد

در هفته گذشته در جدول فروش فیلم های سینمایی باز هم یک فیلم کمدی رکورددار گیشه فروش سینماها شد.

به گزارش ایمنا، در هفته گذشته و همزمان با ایام ماه مبارک رمضان فیلم‌ها از فروش نسبی برخوردار بودند و فیلم "سامورایی در برلین" نسبت به سایر آثاری که طی مدت یک هفته گذشته روی پرده سینماها رفته‌اند موفق‌تر عمل کرده است.

"سامورایی در برلین" به کارگردانی و نویسندگی مهدی نادری و تهیه‌کنندگی ابوالفضل صفاری، تاکنون یک میلیارد و ۵۰ میلیون تومان فروش را پشت سرگذاشته است. حمید فرخ نژاد، امیر مهدی ژوله، میرطاهر مظلومی، هومن حاجی عبدالهی، میترا حجار، سامان صفاری، گوهرخیراندیش، نادر مشایخی، محسن حسینی، اکبر سمنار، رنه اشتولز بازیگران این فیلم هستند.

"نبات" ساخته پگاه ارضی طی یک هفته اکران موفق به فرورش ۲۳۰ میلیون تومانی شد. "نبات" به کارگردانی پگاه ارضی و با بازی شهاب حسینی، نازنین فراهانی و ستایش محمودی یک ملودرام اجتماعی است که ترسیم روابط انسانی و عاطفی خانوادگی در آن مورد تحسین منتقدان قرار گرفته است.

"تولدت مبارک" اولین فیلم سینمایی سمیه زارعی‌نژاد در مقام کارگردان نیز طی یک هفته اکران تاکنون تنها موفق به فروش ۱۰ میلیون تومان شده است. این فیلم درباره مریم، کودکی هفت ساله است که به دلیل شرایط خانوادگی وارد راه‌های جدیدی در زندگی می‌شود. مریم کودکی اهل کتاب و کتابخوانی است و برای هر کاری راهی جدید انتخاب می‌کند. در این فیلم محمدرضا فروتن، محبوبه بیات، مبینا مرتضوی، سارا زارعی و نیما سیدی ایفای نقش می‌کنند. این فیلم جایگزین فیلم "زندانی‌ها" به سرگروهی سینما آزادی شده است.

"خانه دیگری" نیز نخستین تجربه کارگردانی بهنوش صادقی که پیش از این در جشنواره فیلم فجر برای اولین بار به نمایش درآمد، طی یک هفته اکران ۴۰ میلیون تومان فروش داشته است. این فیلم به قلم مهنوش صادقی مضمونی اجتماعی دارد و روایتگر داستان پدری به نام حبیب ا... است که در سال‌های آخر عمر تصمیم گرفته به خانه آبا و اجدادی‌اش برگردد. او خانواده اکرم، از اقوام دورش را برای پرستاری و مراقبت از خود به این خانه دعوت کرده تا با او زندگی کنند. در این میان، خوشی‌ها و ناخوشی‌های این خانواده، زندگی حبیب ا... و دختر و دامادش را تحت الشعاع قرار می‌دهد... . لیلا زارع، پژمان بازغی، ناصر هاشمی، مهنوش صادقی، علیرضا جعفری، روشنک گرامی، متین ستوده، رابعه مدنی، پیمان یونسی، امیرجمشید صادقی و (با هنرمندی) گوهر خیراندیش بازیگران "خانه دیگری" هستند.

"وکیل مدافع" به کارگردانی سلما بابایی فرزند شهید بابایی که محسن علی اکبری تهیه کننده آن است نیز موفق شد طی همین مدت یک هفته ۵۰ میلیون تومان فروش داشته باشد. در خلاصه داستان این فیلم آماده است. اگر در سال ۹۷ جنگی اتفاق بیافتد و جنگی که در ۳۰ سال پیش رخ داد مجدد تکرار شود، به کجا خواهیم رفت و چه خواهیم کرد؟ این موضوع؛ قصه "وکیل مدافع" است و روایت گر نگاهی عمیق با باری سیاسی نسبت به فضای روز و هشت سال جنگ دفاع مقدس است. ایمان افشاریان، کوروش تهامی، محمود عزیزی و مجید یاسر بازیگران این فیلم هستند.

"به دنیا آمدن" ساخته محسن عبدالوهاب نیز طی مدت یک هفته ۶۰ میلیون تومان فروش داشته است. داستان فیلم درباره زن و شوهری است که در آستانه‌ میان‌سالگی برای ادامه‌ مسیرِ زندگی‌شان با یکدیگر دچار مشکل می‌شوند. هدایت هاشمی، الهام کردا، پونه عبدالکریم‌زاده، رضا مرتضوی، رویا جاویدنیا، مهدی امیری، اسماعیل پوررضا، مرتضی نسیم سبحان، بابک گودرزی‌نژاد و... بازیگران این فیلم هستند.

"متری شیش و نیم" به کارگردانی سعید روستایی نیز در ۸ هفته اکران موفق به فروش ۲۵ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومانی شده است. پیمان معادی، نوید محمدزاده، پریناز ایزدیار، فرهاد اصلانی، مازیار سیدی، هومن کیایی و... در این فیلم به ایفای نقش می‌پردازند. فیلمی که در سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر موفق به دریافت سیمرغ مردمی شد.

"چهار انگشت" جدیدترین فیلم حامد محمدی است که طی ۴ هفته، فروش ۱۰ میلیارد و ۵۵۰ میلیون تومان را پشت سر گذاشته است. جواد عزتی و امیر جعفری بازیگران اصلی فیلم "چهار انگشت" هستند. این فیلم درباره قصه دو دوست است که برای اتمام یک کار ناتمام به کامبوج سفر می‌کنند و در این سفر درگیر مشکلاتی می‌شوند. در واقع این فیلم اولین محصول مشترک ایران و کامبوج است. "پاز استودیو " از کمپانی "کانتانا " در ساخت این فیلم نقش داشته‌اند.

"تگزاس ۲" به کارگردانی مسعود اطیابی که ادامه فیلم "تگزاس" است، طی ۴ هفته موفق به فروش ۱۰ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومانی شد. در این فیلم مهدی هاشمی، سام درخشانی، پژمان جمشیدی، ژاله صامتی، گابریلا پتری، بهرنگ علوی، رضا ناجی، امید روحانی، آدریانو تولوزا، سهیل قنادان، تی آگو متوس و نادر سلیمانی به ایفای نقش می‌پردازند. در خلاصه داستان فیلم نیز آمده است، هیچ وقت یه ایرانی رو تهدید نکن، علی الخصوص تو تهران...

"زندانی‌ها" از فیلم‌های اکران نوروزی نیز به کارگردانی مسعود ده نمکی موفق به فروش ۵ میلیارد و ۵۰ میلیون تومانی شده است. این فیلم داستان دانشجوی جوانی است که قصد دارد برای پایان نامه‌اش روی تعدادی زندانی‌ تحقیق کند. هدایت هاشمی، هومن برق نورد، بهنام تشکر، برزو ارجمند، بهاره افشاری، بهنوش بختیاری، اصغر نقی‌زاده و امیر نوری از جمله بازیگران فیلم سینمایی "زندانی‌ها" هستند.

"پیشونی سفید ۳" این فیلم ادامه‌ای است بر دو فصل قبلی که توسط سیدجواد هاشمی کارگردانی شده است و به عنوان تنها نماینده سینمای کودک و نوجوان در گیشه نوروزی سینماها تاکنون ۲ میلیارد و ۹۵۰ میلیون تومان فروش داشته است. پژمان بازغی، لیلا اوتادی، ارسلان قاسمی، ترلان پروانه، محمدرضا شریفی‌نیا، سیدجواد هاشمی، امیر غفارمنش، هومن حاجی عبداللهی، ساغر عزیزی، امیررضا احمدی و حسام نواب صفوی بازیگران "پیشونی سفید ۳" هستند.

"ژن خوک" سعید سهیلی طی مدت هشت هفته موفق به فروش ۳ میلیارد و ۳۴۰ میلیون تومانی شده است. هادی حجازی‌فر، سینا مهراد و نازنین بیاتی، بهرنگ علوی، صبا سهیلی، قربان نجفی، علیرضا مهران، شهین تسلیمی، مهدی دانایی مقدم، احمد مینایی، افشین اخلاقی، فرشید نزاکتی، وحید کرمانی، مهسا آبیز با حضورِ الناز حبیبی و هنرمندیِ جمشید هاشم‌پور بازیگران این فیلم سینمایی پرحاشیه هستند.

"غلامرضا تختی" تازه‌ترین اثر بهرام توکلی کارگردان که نخستین رونمایی از آن در سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر رقم خورد طی همین مدت موفق به فروش یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومانی شده است. فیلمی که به زندگی جهان پهلوان تختی از کودکی، بزرگسالی، مسابقات ورزشی و جهانی او تا زمان مرگ می‌پردازد و بسیار مورد توجه هنردوستان و ورزش دوستان و بخصوص هواداران این چهره مردمی قرار گرفت. محسن تختی، شاهرخ شهبازی، علیرضا گودرزی، حمیدرضا آذرنگ، فرهاد آئیش، سیاوش طهمورث، شیرین یزدان بخش، ماهور الوند، بهنوش طباطبایی، ستاره پسیانی، پریوش نظریه، آتیلا پسیانی، معصومه قاسمی پور، امیررضا فرامرزی و بانیپال شومون در این فیلم به ایفای نقش پرداخته‌اند.

کد خبر 376342

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.