روی کارآمدن دولت مردم‌نهاد در فلسطین، مشکلات را حل می‌کند

یک عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: مناسبترین راه حل برای آزادسازی مناطق اشغالی و جلوگیری از ظلم اسراییل بر مردم فلسطین، حاکمیت یک دولت مردم نهاد در این سرزمین برای دفاع از منافع و حقوق مردم است و این راه حل بارها توسط مقام معظم رهبری مطرح شده است.

حمیدرضا ترقی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه مسئله فلسطین هنوز هم جزو مهم ترین مسائل جهان اسلام است، اظهار کرد: اولویت جهان اسلام آزاد سازی فلسطین و دفاع از مظلومیت ملت این کشور در برابر رژیم صهیونیستی و ایالات متحده آمریکا است. ظلم های آمریکا و اسراییل به مردم فلسطین هنوز تمام نشده است و این مردم هنوز برای احقاق حقوق خودشان می جنگند.

وی افزود: آمریکا با طرح معامله قرن درصدد زیر پا گذاشتن حقوق ملت فلسطین است، اما ایالات متحده آمریکا باید بداند که موضوع فلسطین مسئله اصلی جهان اسلام است و مسلمانان تحت هر شرایطی از برادران و خواهران فلسطینی خود دفاع خواهند کرد.

این عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی تصریح کرد: زمانی که یک موضوعی میان بیش از یک میلیارد مسلمان مطرح می شود و در اولویت همه آنها قرار می گیرد، بی شک می تواند نقش سازنده ای در تحکیم وحدت میان مسلمانان داشته باشد. فلسطین موضوعی است که همه مسلمانان جهان در آن اتفاق نظر دارند، اگرچه برخی دولت ها در اثر جیره‌خوار آمریکا بودن نمی توانند مواضع اصلی مردم خود در این زمینه را پیگیری کنند.

ترقی ادامه داد: جهان اسلام فلسطین و مردم آن را پاره تن امت اسلامی می داند و همواره از آن حمایت می کند. حضور مسلمانان در راهپیمایی روز قدس نماد وحدت جهان اسلام در زمینه فلسطین و دفاع از مظلومیت این ملت است.

وی اضافه کرد: حداقل اثری که راهپیمایی روز قدس دارد، این است که مسلمانان جهان در این روز بار دیگر به موضوع فلسطین توجه ویژه ای می کنند. استکبار جهانی و رسانه های وابسته آن هموراه سعی می کنند تا موضوع مظلومیت مردم فلسطین را در انظار جهانی مخفی نگه دارند اما روز جهانی قدس موجب توجه جهان و رسانه ها به این موضوع می شود.

این عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی و نماینده سابق مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: مهم ترین اثر راهپیمایی روز قدس نقش بازدارندگی آن در برابر توطئه های ایالات متحده و رژیم صهیونیستی است. بی شک زمانی که اسراییل در افکار عمومی جهان محکوم می شود زمینه نابودی و انحلال این رژیم اشغالگر فراهم تر می شود.

ترقی افزود: مناسب ترین راه حل برای آزاد سازی مناطق اشغالی و جلوگیری از ظلم اسراییل به مردم فلسطین، حاکمیت یک دولت مردم نهاد در این سرزمین برای دفاع از منافع و حقوق مردم است و این راه حل بارها توسط مقام معظم رهبری مطرح شده است.

وی یادآور شد: رژیم اشغالگر اسراییل باید جای خود را با یک دولت قانونی فلسطینی و مردم نهاد عوض کند و به حقوق مردم فلسطین احترام بگذارد. بی شک تلاش آمریکا برای اجرا و پیاده کردن معامله قرن در امسال باعث افزایش حضور مردم مسلمان سراسر جهان در راهپیمایی روز قدس خواهد شد.

کد خبر 376240

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.