مدیریت شهری اصفهان از روبان‌چینی‌های زودهنگام پرهیز می‌کند

رییس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: مدیریت شهری اصفهان از اینکه پروژه‌ای زود شکل بگیرد، اما بازدهی چندانی نداشته باشد و همچنین از روبان‌چینی‌های زود هنگام پرهیز می‌کند و سعی دارد از تجربه شهرهای موفق دنیا استفاده کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، شیرین طغیانی صبح امروز – پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ماه ۹۸- در جلسه داوری پروژه‌های محرک توسعه مناطق پانزده‌گانه شهرداری اصفهان اظهارکرد: در بودجه سال ۹۷ یکی از تاکیدات شورای شهر تمرکز بر پروژه‌های محرک توسعه در مناطق مختلف شهر اصفهان بود زیرا این پروژه‌ها باعث تسهیل در بازآفرینی شهری می‌شود.

وی با بیان اینکه پروژه‌های محرک توسعه در سال ۹۷ برای اولین بار در دستور کار قرار گرفت و در تاکیدات بودجه ۹۸ مقرر شد هر منطقه از شهرداری اصفهان یک یا دو پروژه محرک توسعه تعریف و به ردیف پروژه‌های خود اضافه کند، افزود: با توجه به اینکه برای نخستین بار در طول فعالیت مدیریت شهری معرفی پروژه‌های محرک توسعه در دستور کار قرار گرفت، نمی‌توانستیم انتظار داشته باشیم مدیران شهری بتوانند پروژه‌های دقیقی را تعریف کنند، بنابراین لازم بود جلساتی با حضور مدیران مناطق همراه با معاونان خود و اساتید دانشگاه برگزار شود، از این رو مقرر شد پروژه‌های محرک توسعه مناطق در جلسات مطرح و توسط تیم داوری بررسی شود.

رییس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: در این جلسات سعی شده با حضور گروههای متخصص دانشگاهی و اجرایی پروژه‌های محرک توسعه مورد بررسی و تحلیل قرار گیرد.

وی با ابراز خرسندی از برگزاری جلسات کارشناسی برای پروژه‌های محرک توسعه در معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان، گفت: جنس این جلسات نو، تازه و نفس‌گیر بود، البته قرار شده برگزاری این جلسات ادامه پیدا کند، همچنین مناطق پروژه‌ها را بازبینی کرده و چنانچه ایرادی وجود داشته باشد، تغییرات لازم را لحاظ کنند.

طغیانی تصریح کرد: توصیه متخصصان و کارشناسان به مدیران مناطق پانزده‌گانه شهر اصفهان این بود که پروژه‌ها باید مرتبط با ظرفیت مناطق باشد.

وی با اشاره به خط قرمز پروژه‌های محرک توسعه، افزود: پروژه‌های محرک توسعه وابسته به بستر فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی بافت مورد نظر هستند، از این رو باید تاثیرات مستقیم و غیرمستقیم بر بافت‌های اطراف خود داشته باشند، مشارکت مردم را به همراه داشته و از جنسی باشد که باعث جابه‌جایی جمعیت نشود.

رییس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر اصفهان نوع داوری‌های پروژههای محرک توسعه مناطق مختلف شهر اصفهان را بسیار دقیق و کارشناسی دانست و گفت: با این جریان‌سازی که رابطه بین دانشگاه و حوزه اجرا برقرار شده، اتفاقات خوبی در مدیریت شهری اصفهان خواهد افتاد.

وی تاکید کرد: مدیریت شهری اصفهان از اینکه پروژه‌ای زود شکل بگیرد، اما بازدهی چندانی نداشته باشد، همچنین از روبان‌چینی‌های زود هنگام پرهیز می‌کند و سعی دارد از تجربه شهرهای موفق دنیا استفاده کند.

طغیانی تصریح کرد: جلسه داوری پروژه‌های محرک توسعه پایان کار نیست، بلکه شروع به کار است، البته امیدوارم با برنامه‌ریزی‌های مطلوب از داشتهها و ظرفیت‌های بالقوه شهر به نحو احسن استفاده کنیم.

کد خبر 376185

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.