امجدیان: الکترونیکی شدن بلیط‌هامشکلات را رفع می کند/سنگ زدن پلیس به هوادار غیرقانونی است

فرمانده یگان ویژه نیروی انتظامی استان اصفهان گفت: منکر مشکلات اقتصادی نیستیم، اما اگر بخش‌های فوتبالی کشور با وحدت و گذشت کنار هم بنشینند بسیاری از مشکلات رفع خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حسین امجدیان پیش از ظهر امروز (پنجشنبه) در میزگرد "خشونت روی سکوها" که به همت خبرگزاری ایمنا برگزار شد، با بیان اینکه خشونت عملی، فردی یا گروهی است که به ارزش‌های دیگران آسیب می رساند، اظهار کرد: نباید بگذاریم ارزش‌های فوتبال با خشونت آسیب ببیند چراکه در کشور و شهری هستیم که تمدن و ظرفیت زیادی در آن وجود دارد، البته منکر مشکلات اقتصادی نیستیم، اما همدلی و تعامل با یکدیگر داریم و اگر بخش‌های فوتبالی کشور با وحدت و گذشت کنار هم بنشینند بسیاری از مشکلات رفع خواهد شد.

وی با اشاره به نقش نهادهای فوتبالی، اظهار کرد: سازمان‌ها و نهادهای متولی فوتبال باید کنار هم قرار گیرند و مسائل فوتبال را مدیریت کنند.

فرمانده یگان ویژه نیروی انتظامی استان اصفهان ادامه داد: نیروی انتظامی خادم مردم است، اگر استادیومی در بحث خدمات، ایمنی و دیگر زیر ساخت‌ها کامل نباشد در آن نباید بازی برگزار شود.

وی تصریح کرد: بسیاری از تشنج‌ها در فضای بی در و پیکر مجازی شکل می‌گیرد، اما این نکته بسیار حائز اهمیت است که در تابلوها نوشته می‌شود باشگاه فرهنگی ورزشی و نخستین مقوله در این حوزه نیز فرهنگ است پس باید بیش از پیش به آن بها داد.

امجدیان تاکید کرد: رهبری هواداران باید در دست افرادی دانایی باشد که توانایی مدیریت تعداد زیادی مردم را داشته باشند تا بین باشگاه و هواداران آن پل ارتباطی ایجاد کنند، باید از ورود گروه‌های تماشاچی که رفتار خشونت آمیز دارند به ورزشگاه ممانعت شود و از هوادارن خوب قدردانی کنیم چراکه کاهش خشونت در فوتبال می‌تواند با تکنیک‌هایی مثل نظارت، بازرسی و... انجام شود.

سیستم‌های بازدارنده، هواداران را کنترل می‌کند

وی با بیان اینکه در برخی قوانین خلا وجود دارد، تاکید کرد: گاهی در فروش بلیط مدیریتی دیده نمی‌شود و بارها شده که تعداد زیادی بلیط را در دست افرادی خاص می‌بینیم که به این موضوع باید رسیدگی شود.

وی الکترونیکی شدن بلیط ها را چاره بسیاری از مشکلات دانست و خاطرنشان کرد: بارها بیشتر از ظرفیت ورزشگاه بلیط فروخته شده که در این راستا از نهادهای متولی انتظار داریم این مشکلات را رفع کنند.

فرمانده یگان ویژه نیروی انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه نیروی انتظامی راهکارهایی دارد که با همدلی و هم اندیشی می‌تواند معضلات را رفع کند، تصریح کرد: توسعه و ارتقاء سطح آموزش و مدیریت داخل استادیوم، رفتار سوء برخی تماشاگران را کنترل خواهد کرد ضمن اینکه در ورزشگاه‌ها سیستم‌های بازدارنده نداریم، اگر هوادار بداند تحت کنترل است آرامش خاصی پابرجا خواهد شد.

پلیس در بسیاری از صحنه های بازی پرسپولیس- سپاهان مظلوم واقع شد

وی خاطرنشان کرد: بیش از ۷۰ درصد مشکلات نقش جهان رفع شده و اگر این میزان به ۱۰۰ درصد برسد نقش جهان بهترین استادیوم ایران خواهد شد.

امجدیان افزود: راهکارهایی مثل نظم دهی به کانون هواداران، افزایش زیرساخت‌های فرهنگی، بسترسازی برای تخلیه هیجانات جمعی، ساخت و ساز بهینه در ورزشگاه‌ها، حساسیت زدایی از برخی مسابقات، ترویج ساز و کارهای کنترل خشونت فردی، ایجاد فضای گفتمان دوسویه میان طرفداران و مسئولان، همکاری دستگاه‌های قضایی، راه اندازی دوربین های مداربسته و... می‌تواند بسیار تاثیر گذار باشد.

وی گفت: در باشگاه‌ها خلا حضور افسران امنیتی وجود دارد، این افسران در تمام دنیا کار یکسانی دارند و در قانون نیز وجود دارد؛ اما در ایران این افسران را نداریم، کار نیروی انتظامی پیشگیرانه و بازدارنده‌ است.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا نیروی انتظامی در بازی سپاهان پرسپولیس سمت هواداران سنگ پرتاب کردند، اظهار کرد: نیروی انتظامی سیاست‌های پیشگیرانه دارد و به دنبال این است که هوادار آسیب نبیند، سنگ انداختن توسط پلیس غیرقانونی است، اما پلیس به دنبال مدیریت است در بسیاری از صحنه‌های بازی تهران، پلیس مظلوم واقع شد، در آن بازی شورای تامین ۵۷ هزار بلیط مصوب کرد ولی ۹۰ هزار بلیط فروخته شد.

امجدیان افزود: وقتی ۳۰ هزار بلیط بیشتر فروخته می‌شود پلیس که نمی‌تواند هوادار را بزند، بلکه باید هواداران را مدیریت کند در اصفهان هم این مشکلات وجود دارد، اما همدلی و تعامل خوبی که نیروی انتظامی با مدیران دو تیم اصفهانی دارد باعث شده که بسیاری از مشکلات رفع و فشار بر پلیس مدیریت شود.

فرمانده یگان ویژه نیروی انتظامی استان اصفهان درباره فعالیت های یگان ویژه با شورای تامین، تاکید کرد: باتوجه به اینکه هماهنگی‌های لازم را با شورای تامین داریم، اما بیشتر مشکلات در لحظات آخر و در میدان پیش می آید.

وی تصریح کرد: با توجه به سیاست های پلیس به دنبال همدلی هستیم که در این راستا در ابتدای ورود به ورزشگاه و در بازرسی بدنی افراد آموزش دیده ای حضور دارند که به هواداران خوش آمد می گویند البته در مواردی هم باید برخورد شود مثل هنگامی که برخی با یک آیدی کارت چند نفر را همراه خود می آورد که پلیس با هوشیاری در مقابل اینگونه رفتار خواهد ایستاد.

امجدیان با بیان اینکه بعضی امور به ما تحمیل می شود، تاکید کرد: در جلسات پیش از بازی راهکارهایی تعیین خواهد شد، اما در میدان عمل این راهکارها کم رنگ می‌شود.

وی افزود: احساس مسئولیت در دست اندرکاران دیده نمی شود که همین مسئله در ورزشگاه باعث مشکلات خواهد شد، همدلی، بسیاری از مشکلات را رفع خواهد کرد، متولیان فوتبال باید پای کار بیایند؛ افراد تصمیم گیرنده گاهی در ورزشگاه دیده نمی‌شوند و حتی تلفن همراه آن‌ها نیز از دسترس خارج است!

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا حضور بانوان و خانواده در ورزشگاه خشونت روی سکوها را کاهش خواهد داد، گفت: حضور بانوان در ورزشگاه در دست من نیست و در این باره نمی توانم اظهار نظری بکنم.

کد خبر 376167

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.