مهارت‌آموزی، شاه‌کلید رفع معضل بیکاری

لنجان - سرپرست فرمانداری لنجان با بیان اینکه مهارت‌آموزی بهترین راه برای اشتغال افراد است، گفت: لازم است آموزش حرفه و فنون از سالیان تحصیل و در هنرستان‌ها آغاز شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، خدامراد صالحی در نشست با مدیر آموزش و پرورش منطقه‌زرین شهر با اشاره به نقش اموزش و پرورش در توسعه کشور، اظهار کرد: علم، دانش و حرکت به سمت فناوری‌های نوین، رکن اصلی توسعه است و در پرتو آموزش و پرورش آینده‌ای روشن شکل می‌گیرد.
وی با بیان اینکه هر اتفاق خوبی که در این شهرستان رخ می‌دهد ریشه در آموزش و پرورش دارد، افزود: توسعه‌ همه‌جانبه ریشه در آموزش دارد، چراکه آموزش و تربیت سرمایه‌های انسانی است که موجب درخشش استعدادها و تربیت نیروی انسانی ماهر و کارآمد می‌شود و در نهایت سبب شتاب روند پیشرفت و توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جامعه می‌شود.                                                                  
سرپرست فرمانداری لنجان توسعه رشته‌های فنی و حرفه‌ای در هنرستان‌ها را راهکاری مناسب برای حل مشکل بیکاری در این شهرستان دانست و تصریح کرد: توسعه هنرستان‌ها رویکردی برای اشتغال و کارآفرینی است و انتظار می‌رود با تجهیز این مراکز دانش‌آموزان با مهارت‌های مورد نیاز منطقه آشنا شوند.
وی با بیان اینکه دانش‌آموزان می‌توانند راه طولانی کسب اشتغال را با انتخاب رشته مهارتی در کمترین زمان طی کنند، گفت: در گذشته بسیاری از دانش‌آموزان وخانواده گمان می‌کردند که دانش‌آموزان ناموفق باید در هنرستان‌ها مشغول به تحصیل شوند در حالی که با نگاهی گذرا به کشورهای توسعه یافته می‌توان دریافت که افراد باهوش وارد این مراکز می‌شوند.

وی با بیان اینکه وزارت آموزش و پرورش در سال‌های اخیر رویکرد جدیدی در جذب دانش‌آموزان به رشته‌های فنی و هنرستان‌ها در پیش گرفته است، یادآور شد: آموزش و پرورش زرین‌شهر از جایگاه مناسبی را در هدایت دانش‌آموزان به هنرستان‌ها داشته است.

کد خبر 376164

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.